محمد عسگری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با وجود آمادهسازی بیش از ۸,۲۶۰ میلیارد تومان برای مناقصه، عملکرد مالی تا بیستم آذر تنها هفت درصد تحقق یافته و در حوزه حملونقل نیز توسعه خطوط BRT بهعنوان جایگزین مترو در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: بررسی وضعیت بودجه عمرانی و سیاستهای حملونقل شهری نشان میدهد که در سال جاری بخش عمدهای از اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای به پروژههای عمرانی اختصاص یافته است.
رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: از مجموع بودجه مصوب ۱۱,۵۰۰ میلیارد تومان، حدود ۸,۹۴۲ میلیارد تومان به حوزه عمرانی تخصیص داده شد که معادل ۹۵ درصد کل اعتبارات این بخش است.
عسگری گفت: کمیته تخصیص ۸,۲۶۰ میلیارد تومان را آماده ورود به مناقصه و قرارداد کرده است، با این حال عملکرد مالی ثبت شده تا بیستم آذر تنها ۲,۱۴۸ میلیارد تومان بوده، یعنی حدود هفت درصد کل بودجه است که این مهم نشان میدهد تعهدات و قراردادها جلوتر از جریان نقدی و پرداختها حرکت داشته است.
وی تصریح کرد: قراردادهای جدید سال جاری به ارزش ۱,۴۱۵ میلیارد تومان منعقد شده است، ۸۱۷ میلیارد تومان نیز از قراردادهای انتقالی سال قبل وارد چرخه سال جاری شده و در مجموع نزدیک به ۹۰ درصد قراردادها منعقد شده است.
رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در راستای سیاستگذاری حملونقل و کاهش آلودگی هوا کلان شهر اراک به دلیل نبود مستندات مربوط به سیاه انتشار از دریافتهای منابع ملی در این زمینه محروم شد، شرط اصلی تخصیص منابع ملی، ارائه گزارش دقیق آلایندگی بود.
عسگری گفت: در طرح جامع ترافیک نیز، به دلیل جمعیت کمتر از یک میلیون نفر، درخواست مترو برای اراک رد شد و به جای آن سیستمهای جایگزین مانند LRT یا BRT مطرح شدند، در نهایت تصمیم عملی، توسعه خطوط BRT بود که قابلیت ارتقا در آینده دارد.




نظر شما