سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از نظر راحتی و آزادی فردی، خودرو شخصی بسیار جذاب است و همچنان بخش چشمگیری از شهروندان مایل به استفاده از این وسیله هستند. مجموعه بررسیها نشان میدهد کاهش سفرهای تکسرنشین یک سیاست چندوجهی است که باید با بهکارگیری ابزارهای مکمل و هماهنگ به نتیجه برسد.
وی افزود: گاهی تصور میشود صرف افزایش تعداد اتوبوسها یا واگنهای مترو میتواند به کاهش استفاده از خودروهای شخصی منجر شود، اما تجربه جهانی ثابت کرده است که توسعه ناوگان حملونقل عمومی بهتنهایی کافی نیست.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در کنار افزایش ظرفیت ناوگان، لازم است مجموعهای از سیاستهای فرهنگی، آموزشی، فنی و اقتصادی اجرا شود تا رفتار و الگوی سفر شهروندان اصلاح شود.
ساکت تأکید کرد: هماهنگی بین دستگاهها و نهادهای مسئول از شروط اصلی موفقیت این سیاستهاست.
وی اظهار کرد: مدیریت شهری در اصفهان در حال بررسی بستهای از سیاستهای مکمل است که شامل توسعه شبکه حملونقل عمومی و مسیرهای دوچرخه، اجرای محدودیتهای هوشمند ترددی و اقدامات فرهنگی برای تغییر نگرش شهروندان نسبت به الگوی استفاده از خودروی شخصی میشود.




نظر شما