به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، جمشید عینبیگی امروز _شنبه بیستونهم آذر_ در جلسه علنی شورای شهر بجنورد که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد با اشاره به شرایط فعلی بجنورد، اظهار کرد: این شهر با توجه به وضعیت موجود، نیازمند نگاه ویژه از سوی مجموعه استانداری است.
وی افزود: برخی طرحها و برنامههایی که از سنوات گذشته آغاز شدهاند همچنان با مشکل مواجهاند و از جمله آنها میتوان به وضعیت ترمینال اشاره کرد که با وجود گذشت ۱۲ سال، هنوز به سرانجام نرسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: در حوزه پروژههای سرمایهگذاری، گرههایی در حال باز شدن است و در بخش بازگشاییها نیز دستورات استاندار و معاون عمرانی، راهکارهایی را پیش روی تیم شورا قرار داده است.
عینبیگی خاطرنشان کرد: بجنورد از نبود فرهنگسرای قابلی برای استفاده عموم مردم رنج میبرد، در حالی که ظرفیتهای خوبی در مناطق قاردارش، باباامان و دوبرار وجود دارد، اما اعتبارات شهرداری پاسخگوی اجرای اقدامات بزرگ نیست.
مهدی معلم، دیگر عضو شورای شهر بجنورد در این جلسه عنوان کرد: کارخانه کمپوست بجنورد تا نوروز راهاندازی خواهد شد؛ مسائل اجتماعی مرتبط با این کارخانه نیازمند مدیریت و برنامهریزی دقیق است.
وی با اشاره به مشکلات بانکی تاکید کرد: صفهای طولانی وام ازدواج باعث نارضایتی و عصبانیت مردم شده است.
۳۰ درصد مردم بجنورد در مناطق محروم ساکن هستند
احمدرضا یزدانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه بجنورد در شاخصهای توسعه وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: باید طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار بگیریم.
وی تاکید کرد: یکی از دغدغههای اصلی شورا از ابتدای دوره، توجه ویژه به مناطق محروم و کمبرخوردار بوده است؛ مناطقی که حدود ۳۰ درصد جمعیت شهر در آنها سکونت دارند و در این دوره توجه خاصی به زیرساختهای آنها شده است.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: با این حال، برخی پروژههای زیربنایی در این مناطق هنوز به سرانجام نرسیده و مسیرهایی که به اراضی دولتی رسیدهاند همچنان بلاتکلیف ماندهاند.
یزدانی به مطالبات شهرداری اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ درصد از بودجه شهرداری مربوط به مطالبات از دستگاههای دولتی است که تاکنون محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: اختلاف میان مصوبات شورا و هیأت تطبیق از دیگر مشکلاتی است که با آن روبهرو هستیم.
علی اربابی، رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز گفت: در ابتدای فعالیت شورای ششم، سالانه حدود ۴۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر انجام میشد، اما اکنون این عدد به بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع رسیده و هدفگذاری ما رسیدن به ۶۰۰ هزار مترمربع است.
وی افزود: در حوزه توسعه ناوگان حملونقل عمومی، طی ۹ سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه نشده بود، اما در این دوره ۳۷ دستگاه اتوبوس خریداری و وارد چرخه خدمت شد.
رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بجنورد از راهاندازی مرکز کنترل ترافیک استان خبر داد و گفت: بازگشایی انتهای قیام همچنان یکی از مشکلات مهم شهر است که دستگاههای دولتی باید در حل آن همکاری کنند.
یوسف مغروری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی بجنورد نیز با اشاره به رشد قابل توجه بودجه شهرداری گفت: بودجه شهرداری از ۴۲۰ میلیارد تومان به ۲.۵ همت رسیده و برای سال آینده ۳.۵ همت پیشبینی شده که نشاندهنده رشد ۵۹۰ درصدی است.
وی ادامه داد: با این حال، این میزان بودجه برای مرکز استان کافی نیست و طبق برنامهریزیها به اعتبارات بسیار بیشتری نیاز داریم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی بجنورد با اشاره به قانون درآمدهای پایدار مصوب سال ۱۴۰۱ گفت: این قانون بهصورت دقیق و کامل بهویژه در حوزه سرمایهگذاری و عوارض اجرا نمیشود.
مغروری ادامه داد: عوارض پیشهوری اصناف به شهرداری پرداخت نمیشود و همچنین سهم دو درصدی شهرداری از نقل و انتقالات ملکی نیز وصول نمیشود، چرا که سازوکار مشخصی برای آن وجود ندارد.
وی تاکید کرد: شهرداری ۵۱۰ میلیارد تومان از دستگاههای مختلف مطالبات دارد که نیازمند ورود و حمایت استانداری است.
سید محسن موسوی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز چالش اصلی بجنورد را ضعف ارتباطات اقتصاد منطقهای دانست و گفت: همسایگان بجنورد فرصتهای مهمی برای سرمایهگذاری هستند.
وی تاکید کرد: تبادل و ارتباط اقتصادی بجنورد با استانهای همجوار بسیار ضعیف است؛ موضوعی که در مطالعات آمایش سرزمینی نیز به آن اشاره شده است.




نظر شما