محمد عسگری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: موضوع سامانههای حملونقل انبوهبر در شهر اراک سابقهای طولانی دارد و به سالهای ابتدایی دهه نود بازمیگردد.
وی افزود: در همان دوره موضوع ایجاد سامانههای انبوهبر و ضرورت دریافت مجوزهای لازم مطرح بود و مشاورانی نیز برای بررسی ابعاد فنی و ترافیکی این طرحها به کار گرفته شد.
رئیس کمیسیون فنی عمران ترافیک معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: مجموعه این تلاشها و مطالعات در کنار تجربههای عملی، زمینهای فراهم کرد تا امروز دوباره موضوع اجرای این طرحها در اراک بهصورت جدی مطرح شود.
عسگری تصریح کرد: یکی از نقاط عطف این روند، اجرای پیادهراه در بخشی از مرکز شهر بود، اقدامی که هرچند محدود اما با استقبال عمومی روبهرو شد و نشان داد شهروندان اراکی به فضاهای انسانمحور و آرامشبخش علاقهمند هستند.
وی اضافه کرد: همین تجربه موفق، بسیاری را به این نتیجه رساند که توسعه پیادهراهها میتواند بخشی از راهحل باشد، بهویژه اگر در کنار سایر ابزارهای مدیریت ترافیک قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فنی عمران ترافیک معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تأکید کرد: هرگونه اقدام در هسته مرکزی شهر باید در قالب یک بسته کامل و هماهنگ شامل پیادهراه، بی آر تی و محدودههای ترافیکی دیده شود.
عسگری خاطرنشان کرد: در جلسات کارشناسی اخیر نیز تأکید شد که هنوز هیچ تصمیم قطعی در استانداری یا سایر مراجع در نظر گرفته نشده و بسیاری از الزامات فنی و اجرایی نیازمند بررسی بیشتر است.
وی عنوان کرد: تجربه موفق شهرهای مشابه که با توسعه پیادهراهها و ایجاد سامانههای حملونقل مکمل توانستهاند مرکز شهر را ایمن، قابلدسترس و جذاب کنند که میتواند الگوی ارزشمندی برای اراک باشد.
رئیس کمیسیون فنی عمران ترافیک معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: جمعبندی کارشناسی باید بر پایه مطالعات دقیق، بررسی همهجانبه و پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در فضای عمومی باشد، چراکه تصمیماتی همچون جمعآوری پلها یا تغییرات اساسی در شبکه ترافیک، نیازمند دلایل فنی روشن و اجماع کارشناسی است.




نظر شما