ثبت ۱۵ هزار مزاحمت تلفنی با اورژانس کردستان در سال جاری

رئیس اورژانس کردستان گفت: طی هشت ماه سال جاری ۱۵ هزار تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس استان برقرار شده که شش درصد تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده‌ است.

بابک هدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: در هشت ماه ابتدای سال جاری، حدود ۲۳۴ هزار تماس با مرکز اورژانس استان برقرار شده است که از این تعداد، ۱۵ هزار تماس مزاحمت تلفنی بوده و ۵۵ هزار مورد نیز منجر به مأموریت شده است.

وی افزود: شش درصد تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است که نسبت به سال گذشته، چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان کردستان گفت: روزانه به طور متوسط حدود ۱۰۰۰ تماس با اورژانس برقرار می‌شود که حدود پنج درصد آن‌ها مزاحمت است.

هدائی ادامه داد: همین تماس‌های به ظاهر ساده می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد چراکه اگر خطوط ما با تماس‌های غیرواقعی اشغال شود، ممکن است تماس فردی که نیاز فوری دارد دیر پاسخ داده یا حتی مأموریت کاذب برای نیروهای ما ایجاد شود که به معنای معطل شدن فردی است که در شرایط بحرانی به کمک واقعی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: همکاران ما همیشه تلاش می‌کنند در سریع‌ترین زمان ممکن به سر صحنه برسند، نه در حال استراحت‌اند و نه تعلل می‌کنند، اما گاهی ترافیک و تماس‌های مزاحم مردم موجب می‌شود چند دقیقه تأخیر رخ دهد که در مأموریت‌های اورژانسی حتی همین چند دقیقه می‌تواند حیاتی باشد.

اقدامات قانونی در برابر مزاحمت تلفنی

رئیس اورژانس کردستان ادامه داد: بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، مزاحمت تلفنی جرم است و مجازات دارد، با این حال اولویت ما برخورد قضائی نیست و ابتدا تلاش می‌کنیم موضوع را به صورت فرهنگی حل کنیم چراکه بسیاری از مزاحمت‌ها توسط کودکان انجام می‌شود که با تذکر به خانواده حل می‌شود، اما در مواردی که مزاحمت‌ها جدی باشد و در روند خدمت‌رسانی اختلال ایجاد کند، ناچاریم پرونده را به مراجع قضائی ارجاع دهیم.

هدایی عنوان کرد: همکاری بسیار خوبی در استان کردستان از سوی دستگاه قضا با اورژانس وجود دارد و در برخورد با مزاحمان تلفنی همراهی کامل دارند، البته امیدواریم همه هم‌استانی‌های ما با فرهنگ همیشگی‌شان کمک کنند تا نیاز به برخورد قضائی به حداقل برسد.

کد خبر 930637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.