نیمی از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر اینکه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نخستین اولویت تعلیم و تربیت استان است، گفت: ۵۰ درصد اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هدایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان ناصر علیفر امروز _چهارشنبه دوازدهم آذر_ در نشست مدیران مدارس منتخب طرح «نماد» با تشریح رویکردهای مدیریتی و تربیتی این مجموعه اظهار کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان است و وظیفه انسانی و سازمانی ما اقتضا می‌کند توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان در معرض خطر داشته باشیم.

وی با اشاره به سه محور اصلی سخنان خود شامل مأموریت‌ها، نماد و مدیریت هوشمند افزود: مدیران مدارس باید از نظر علمی و مهارتی به‌روز باشند، زیرا ما با انسان سروکار داریم و مدیریت کارآمد نیازمند سعه صدر، ذهنی باز، روحیه منعطف و خلاقیت است. صبر تنها تحمل نیست؛ بلکه اندیشه‌ای رها از محدودیت‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: مدیریت، علم و هنر است مهم‌ترین مأموریت‌های مدار نرخ گذر تحصیلی، پوشش آموزشی، ارتقای یادگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

علی‌فر با اشاره به برنامه‌های دولت چهاردهم در حوزه آموزش اضافه کرد: در هیچ دوره‌ای آموزش و پرورش اولویت نخست دولت‌ها نبوده است، اما دولت چهاردهم و شخص رئیس‌جمهور، آموزش و پرورش را زیربنای توسعه پایدار می‌دانند. طی دو هفته آینده نیز هیئت دولت به ریاست ایشان به خوزستان سفر می‌کند و بخش قابل‌توجهی از زمان خود را به بررسی مسائل آموزشی اختصاص خواهد داد.

وی با تأکید بر نقش رصد و پایش در طرح نماد تصریح کرد: مهم‌ترین متغیر در ارتباط با دانش‌آموزان، فرکانس ارتباطی است. اگر با زبان دانش‌آموز صحبت نکنیم، جذب و اقناع او دشوار خواهد شد. هویت انسانی و انسان‌دوستی در این مسیر راهگشاست.

مدیرکل آموزش و پرورش خطاب به مدیران مدارس گفت: معلمان بهترین بازوی مدیریتی شما هستند. تکریم و توجه به معلم تأثیر مستقیم در کیفیت آموزشی و تربیتی دارد. مشارکت‌پذیری و بهره‌گیری از توان همه اعضای مدرسه، اثری پروانه‌ای دارد و می‌تواند مسیر مدرسه را متحول کند.

علی‌فر با انتقاد از مدیریت‌های سنتی و بی‌توجهی به احساسات دیگران، استفاده از نظریه هوش‌های چندگانه را ضروری دانست و عنوان کرد: مدیر باید نیاز و ذائقه جامعه هدف خود را بشناسد. هوش میان‌فردی، هوش درون‌فردی و هوش منطقی-تحلیلی سه رکن مهم مدیریت هوشمند هستند. تصمیم‌گیری‌ها باید مبتنی بر داده باشد و بسیاری از خطاها نتیجه اتکا به اطلاعات جزیره‌ای است.

وی تاکید کرد: اعتبارات سرانه فضای ورزشی به ۷۴ مدرسه هدف طرح نماد اختصاص می‌یابد و نیمی از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نیز برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هزینه خواهد شد.

کد خبر 929227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.