زیرساخت‌های جاده‌ای خوزستان پاسخگوی بار ترافیکی نیست

رئیس پلیس راه راهور فراجا با اشاره به سهم بالای خوزستان در تلفات جاده‌ای کشور گفت: حجم بالای تردد، زیرساخت‌های ناکافی و بی‌متولی‌بودن بعضی محورهای استان موجب شده است تلاش پلیس برای کنترل تخلفات به نتیجه مطلوب نرسد و لازم است اصلاحات فوری در مدیریت و ایمن‌سازی راه‌های استان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سردار احمد کرمی‌اسد امروز _یکشنبه نهم آذر_ در نشست شورای ترافیک استان خوزستان اظهار کرد: پلیس راه استان خوزستان در ارزیابی‌های کشوری به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ها در برخورد با تخلفات شناخته شده است؛ با وجود کمبود امکانات، همکاران ما در هفت ماه گذشته بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تخلف را کنترل کرده‌اند که از این تعداد، ۵۴۴ هزار تخلف حادثه‌ساز بوده است.

وی افزود: هر تخلف حادثه‌ساز به معنای یک تصادف بالقوه منجر به فوت است، همکاران ما روزانه از وقوع حدود ۲۵۰۰ حادثه جلوگیری می‌کنند، اما به دلیل حجم بالای تردد و بار سنگین اقتصادی استان، خروجی در حد انتظار نیست.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با اشاره به اینکه ۵.۶ درصد تلفات برون‌شهری کشور متعلق به خوزستان است، ادامه داد: سال جاری تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند، این آمار نگران‌کننده است و نشان می‌دهد باید اقدامات اساسی در حوزه زیرساخت، نظارت و مدیریت ترافیک انجام شود.

سردار کرمی‌اسد با بیان اینکه خوزستان کانون تردد سنگین و محمولات صنعتی است اما امکانات پلیس متناسب با این بار ترافیکی نیست، گفت: در بعضی استان‌ها تنها با مشارکت یک مجموعه اقتصادی، ده‌ها دوربین نظارتی در اختیار پلیس قرار گرفته است و انتظار می‌رود مجموعه‌های بزرگ صنعتی خوزستان نیز برای تأمین تجهیزات پای کار بیایند.

وی در تشریح نقاط حادثه‌خیز استان گفت: ۱۶ درصد حوادث در نقاط حادثه‌خیز رخ می‌دهد که ۷۱ درصد آن‌ها در محدوده ۳۰ کیلومتری مبادی اصلی است، جایی که ترافیک سنگین و تردد عابر و موتورسیکلت با هم تداخل دارد و در بسیاری از این مسیرها تنها یک اصلاح حداقلی می‌تواند از ده‌ها حادثه پیشگیری کند.

رئیس پلیس راه راهور فراجا وجود ۲۸ محور بدون متولی و ۳۴ محور خصوصی اما دارای کاربری عمومی را از مشکلات جدی استان دانست و عنوان کرد: در این محورها طی سال‌های اخیر ده‌ها نفر جان باخته‌اند، وقتی جایی متولی ندارد، مسئولیت ایمن‌سازی بر زمین می‌ماند و این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

سردار کرمی‌اسد با تأکید بر ضرورت اصلاح فوری برخی راه‌های پرتصادف اظهار کرد: افزایش سرعت در مسیرهایی که خطوط رفت‌وبرگشت تفکیک نشده‌اند موجب افزایش تصادفات شاخ‌به‌شاخ شده است. این موارد باید فوراً در قالب مصوبات جلسه دنبال شود.

وی گفت: کاهش تلفات در خوزستان تأثیر مستقیم بر شاخص ملی دارد، اگر این استان کاهش داشته باشد، عدد کشور پایین می‌آید و اگر افزایش داشته باشد، روند ملی را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین تصمیمات این جلسه باید اجرایی، دقیق و بدون تعارف باشد.

کد خبر 928486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.