کاهش تلفات ترافیکی نیازمند تغییر رویکرد و ورود نهادهای فرهنگی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به رشد تجهیزات نظارتی و اجرای طرح‌های ایمنی در سال‌های اخیر، گفت: آمارها نشان می‌دهد برای کاهش پایدار تصادفات شهری، تنها اقدامات مهندسی کافی نیست و باید نهادهای تخصصی فرهنگی برای اصلاح رفتارهای ترافیکی وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت الله سلیمانی امروز _یکشنبه نهم آذر_ در نشست بررسی وضعیت ایمنی ترافیک خوزستان اظهار کرد: در دو تا سه سال گذشته ۳۰۰ گذرگاه ایمن عابر پیاده ایجاد و تعداد دوربین‌های نظارتی شش برابر و سامانه‌های ثبت سرعت پنج برابر شده است، روزانه نیز بیش از ۲۷ هزار تخلف سرعت برای رسیدگی به پلیس راهور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۱۶ سامانه جدید ثبت سرعت و ۱۲ سامانه عبور از چراغ قرمز، افزود: ۱۰۰ دوربین شهر نیز در حال تجهیز به سیستم پردازش تصویر برای صدور خودکار جرایم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز راه‌اندازی سامانه جامع تصادفات خوزستان را یکی از اقدامات مهم اخیر دانست و گفت: داده‌های جدید نشان می‌دهد بخش زیادی از نقاط حادثه‌خیز اعلام‌شده با واقعیت میدانی همخوانی ندارد و با تکمیل این سامانه می‌توان نقشه دقیق نقاط پرتصادف را استخراج کرد و اصلاحات را بر اساس تحلیل علمی انجام داد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد فوتی‌های شهری مربوط به عابران و موتورسواران است، تصریح کرد: شهرداری، پلیس و راهداری توان تولید محتوای تخصصی فرهنگی را ندارند و کاهش حوادث بدون ورود نهادهای فرهنگی و اجتماعی ممکن نیست.

وی خواستار تشکیل جلسه تخصصی فرهنگ ترافیک در خوزستان به‌عنوان پایلوت کشوری شد و افزود: با وجود توسعه زیرساخت‌ها، بدون اصلاح رفتار ترافیکی نمی‌توان تلفات را کاهش داد.

کد خبر 928480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.