محمدرضا سمیعی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خراسانرضوی اظهار کرد: با هدف ارتقای کیفیت خدمات، افزایش شفافیت و بهبود فرایند پاسخگویی، سامانه جامع ثبت و پیگیری شکایات مردمی در شهرداری مشهد آغاز به کار کرده است.
وی با بیان اینکه این سامانه شامل دو بخش اصلی ثبت و پیگیری شکایات است، افزود: فرایندهای این سامانه عبارتند از ارسال شکایت، اعتراض به نتیجه شکایت و نظرسنجی در رابطه با کیفیت پاسخگویی است، همچنین از امکانات پیشرفته میتوان به تعیین موقعیت جغرافیایی شکایت از طریق انتخاب مکان روی نقشه و انتخاب سازمان یا دستگاه مسئول اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: این ویژگیها موجب تسهیل فرایند رسیدگی و نظارت بر شکایات شده و پیگیری وضعیت شکایات را به صورت آنلاین امکانپذیر میسازد.
سمیعی گفت: شهروندان میتوانند برای ثبت و پیگیری شکایت خود به سایت www.bazrasi.mashhad.ir مراجعه و از بخش ثبت و پیگیری شکایات نسبت به درخواست مورد نظر خود اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: راهاندازی این سامانه نه تنها گامی در مسیر دولت الکترونیک است، بلکه رویکردی نوین در حوزه ارتباطات مردمی و مدیریت شهری مدرن محسوب میشود.
سمیعی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات، افزایش شفافیت و بهبود فرایند پاسخگویی سه محور اصلی مدیریت شهری کارآمد و شهروند محور است، عنوان کرد: با پیگیری آنلاین وضعیت شکایات، شهروندان احساس مشارکت بیشتری خواهند داشت که این خود منجر به افزایش اعتماد عمومی به مدیریت شهری خواهد شد.
وی در پایان گفت: همچنین با بهرهبرداری از این سامانه، انتظار میرود فرایند رسیدگی به شکایات به شکلی منسجمتر، سریعتر و شفافتر انجام شود که در نتیجه آن رضایت شهروندان به شکل قابلتوجهی افزایش پیدا کند.


نظر شما