به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، محسن فتحی، امروز _پنجشنبه بیستودوم آبان_ در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه استان کردستان با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه کنارگذر سنندج، اظهار کرد: تنها قطعه باقیمانده از کریدور اصلی عبوری از استان کردستان بخش کنارگذر سنندج است و در حال حاضر تمامی خودروهای عبوری از محورهای ترانزیتی از داخل شهر و بلوار دکتر حسینی عبور میکنند که موجب بروز تصادفات دلخراش و تلفات انسانی شده است.
وی افزود: انتظار میرود این پروژه در اولویت اجرا قرار گیرد و پیمانکار آن هرچه سریعتر تعیین شود.
نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به پروژه راهآهن همدان–سنندج گفت: مسیر ریلی تا گردنه صلواتآباد پیش رفته و در لایحه بودجه به عنوان پروژه راهآهن همدان–سنندج–مریوان تعریف شده که درخواست ما این است که مطالعات ادامه مسیر تا مرز باشماق هرچه سریعتر آغاز شود تا در آینده شاهد اتصال ریلی استان کردستان به شبکه ترانزیت بینالمللی باشیم.
فتحی همچنین بر ضرورت حل مشکلات جادهای گردنه صلوات آباد تأکید کرد و ادامه داد: هر ساله هزینههای زیادی برای نگهداری مسیر فعلی صرف میشود، اما به دلیل وضعیت سختگذر منطقه، جاده ایمن نیست که پیشنهاد ما اجرای مسیر جایگزین با احداث تونل و بزرگراه به طول حدود دو کیلومتر است که باید در اولویت برنامههای عمرانی استان قرار گیرد.
وی با اشاره به طرح ایجاد بندر خشک در استان، خاطرنشان کرد: احداث بندر خشک کردستان از موضوعات کلیدی در توسعه ترانزیت و حملونقل کالا است که انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف این طرح را در دستور کار قرار دهد.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران تاکید کرد: منطقه اورامانات به عنوان میراث ثبت شده جهانی، سالانه میزبان گردشگران زیادی است اما مسیرهای دسترسی آن به ویژه جاده کامیاران–پالنگان پاسخگوی حجم تردد نیست و امیدواریم وعده ۴۵ میلیارد تومانی برای بهسازی این محور محقق شود.
فتحی با اشاره به مشکلات مردم در تأمین آورده طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارها، پیشنهاد میشود صندوق ملی مسکن خط اعتباری ویژهای برای متقاضیان کردستان در نظر بگیرد تا از محل آن بتوان بخشی از آوردهها را تأمین کرد.
وی همچنین به بروز مشکلات بانکی در روند عقد قراردادهای مسکن ملی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی بانکها به دلیل برخی محدودیتها امکان پرداخت و برداشت منابع مربوط به قراردادها را ندارند و انتظار میرود وزارت راه و شهرسازی با مدیران عامل این بانکها برای رفع مشکل هماهنگی لازم را انجام دهد.
نماینده سنندج، تصریح کرد: با پیگیریهای استاندار کردستان، تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه سنندج به سه نوبت رسیده است، اما همچنان فاصله زیادی با استانهای همجوار داریم که درخواست ما این است که حداقل یک پرواز روزانه در فرودگاه سنندج برقرار شود تا مردم استان بتوانند از خدمات هوایی مطلوبتری برخوردار شوند.


نظر شما