احداث نخستین پارکینگ آسانسوری هوشمند در اصفهان

در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن بررسی آخرین وضعیت پروژه پارکینگ مکانیزه مشارکتی میدان شهدا، اعضا بر لزوم نظارت دقیق و بهره‌گیری از فناوری‌های روز در احداث این پارکینگ تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر، گزارش احداث پروژه پارکینگ مکانیزه میدان شهدا و نیز راهبردهای بودجه‌ای سال آینده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.

احداث نخستین پارکینگ آسانسوری هوشمند در اصفهان

ابتدای جلسه مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با ارائه گزارشی از روند اجرایی پروژه پارکینگ مکانیزه میدان شهدا اظهار کرد: احداث این پارکینگ نیازمند آزادسازی بعضی پلاک‌ها بود که بخشی از آن انجام شده و به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی پروژه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این پارکینگ بیش از ۳۵۰ جای پارک خواهد داشت و ورودی آن از ابتدای خیابان ابن‌سینا در نظر گرفته شده است، افزود: آزادسازی برخی پلاک‌های باقی‌مانده در حال مذاکره است و تلاش داریم با تکمیل این مرحله، عملیات اجرایی با سرعت بیشتری پیش برود.

احداث نخستین پارکینگ آسانسوری هوشمند در اصفهان

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به تجربه‌های مشابه در کلان‌شهرها گفت: پارکینگ‌های آسانسوری هوشمند با وجود مزایایی که دارند، برای همه نقاط شهری مناسب نیستند؛ در بعضی مناطق تهران به‌دلیل ورود یا خروج همزمان تعداد زیادی از خودروها، این نوع پارکینگ‌ها نتایج مطلوبی نداشته‌اند و رضایت شهروندان را جلب نکرده‌اند.

وی افزود: درخواست ما این است که پروژه با فناوری روز و کیفیت بالا اجرا شود. با این حال، باید توجه داشت که این نوع پارکینگ‌ها بیشتر در فاصله‌ای از محورهای پرترافیک ساخته می‌شوند تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه موجب تشدید ترافیک نشوند.

وی تأکید کرد: ابهامات و سوالات فنی در زمان بهره‌برداری و نگهداری باید توسط یک تیم مجرب و واقف به مشکلات پارکینگ‌های مکانیزه به‌خوبی شناسایی و تبیین شود، به‌طوری‌که هیچ دغدغه فنی، ایمنی و ترافیکی وجود نداشته باشد.

احداث نخستین پارکینگ آسانسوری هوشمند در اصفهان

سید امیر سامع، عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تأکید بر اهمیت نظارت تخصصی بر اجرای پروژه گفت: تکنیک مناسبی برای ساخت این پارکینگ انتخاب شده، اما کیفیت اجرا و رعایت استانداردهای ایمنی و فنی باید به‌دقت کنترل شود؛ همه این موارد در قرارداد ذکر شده، اما نظارت مستمر و دقیق شرط موفقیت پروژه است.

وی افزود: پارکینگ‌های آسانسوری، به‌ویژه انواع هوشمند آن، نیازمند سازه‌های خاص و نگهداری تخصصی هستند؛ میانگین زمان انتظار برای ورود و خروج، هزینه استفاده و ایمنی سازه از جمله شاخص‌های کلیدی در ارزیابی عملکرد این پروژه‌هاست؛ بهره‌برداری از چنین پارکینگی باید تحت نظارت یک شرکت ماشین‌سازی معتبر و توانمند انجام شود.

احداث نخستین پارکینگ آسانسوری هوشمند در اصفهان

در ادامه جلسه، رسول میرباقری، عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدیدهای میدانی از پروژه‌های عمرانی گفت: در بعضی پروژه‌ها، نظارت کافی مشاهده نمی‌شود؛ پروژه پارکینگ مکانیزه میدان شهدا با توجه به ویژگی‌های فنی و پیچیدگی‌های خاص خود، نیازمند حضور مشاور متخصص در حوزه پارکینگ‌های آسانسوری هوشمند است؛ چراکه این نخستین تجربه از این نوع در اصفهان محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر در تهران رضایت کافی از این نوع پارکینگ‌ها حاصل نشده، باید از آن تجربه درس بگیریم و با دقت بیشتری عمل کنیم.

احداث نخستین پارکینگ آسانسوری هوشمند در اصفهان

محمد نورصالحی، رئیس شورا و عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: در طراحی این پارکینگ باید به موضوعاتی همچون تعمیرات آتی، امکان تعویض قطعات و خدمات پس از بهره‌برداری توجه شود تا در آینده با چالش‌های عملکردی مواجه نشویم.

در دستور کار دوم جلسه، تعیین راهبردها، اولویت‌ها و پروژه‌های شاخص برای تدوین بودجه ۱۴۰۵ در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شد.

ابوالفضل قربانی در این زمینه گفت: ضروری است اهداف اصلی این حوزه به‌صورت شفاف تعیین شود و در ذیل هر هدف، شاخص‌های کمی مشخص گردد تا بتوان مسیر پیشرفت را به‌درستی ارزیابی کرد. در ادامه این فرآیند، پروژه‌هایی که اولویت سال آینده خواهند بود، استخراج و معرفی می‌شوند.

کد خبر 923193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.