سیاوش محمودی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: ناوگان تاکسیرانی اهواز سالها با فرسودگی بالا روبهرو است، اگرچه در سالهای اخیر تلاشهای قابل توجهی برای نوسازی انجام شده است، اما همچنان بیش از ۷۰ درصد تاکسیهای سطح شهر فرسوده هستند.
وی افزود: بر اساس ارزیابیهای انجامشده، اهواز به حدود ۶۰۰۰ دستگاه تاکسی فعال نیاز دارد و به همین دلیل برنامه نوسازی ناوگان در قالب استفاده از تاکسیهای تمامبرقی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در این طرح که از سوی یک شرکت خدماتی داخلی پیشنهاد شده است، خودروهای برقی با قیمت پایه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه میشود و رانندگان با پرداخت ۳۵۰ الی ۴۵۰ میلیون تومان که ۱۵۰ میلیون آن خودروی اسقاطی است پس از هفت سال فعالیت مستمر بدون پرداخت هزینه اضافی، مالک خودرو خواهند شد.
محمودی تصریح کرد: تمام هزینههای مربوط به تعمیر و نگهداری، خدمات فنی و تأمین قطعات در طول دوره بهرهبرداری بر عهده شرکت مجری است و رانندگان بر اساس عملکرد سالانه خود در گروههای طلایی و نقرهای طبقهبندی خواهند شد.
وی با بیان اینکه نخستین نمونه خودروهای برقی این طرح با قطار به اهواز منتقل شده است، گفت: این خودروها بهصورت آزمایشی مورد بررسی قرار میگیرد تا در صورت تأیید نهایی، زمینه برای اجرای گسترده طرح نوسازی فراهم شود.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز تأکید کرد: اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینههای سوخت و نگهداری، گامی مؤثر در کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت خدمات حملونقل شهری در اهواز خواهد بود.


نظر شما