هزینه بالای تکرار پایه هر دانش‌آموز / چرا دوره پیش دبستانی ۲ باید اجباری شود؟

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تأکید بر اینکه آموزش باید از سنین پایین‌تر آغاز شود، گفت: بسیاری از مشکلات موجود در فرایند و مسیر تحصیلی و آموزشی، ناشی از دیر آغاز کردن آموزش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، حمیدرضا شیخ‌الاسلام اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش تاکید بسیاری دارد که جلسات آموزش و پرورش در سطح مناطق و نواحی گسترده شود، چراکه این موضوع سبب خواهد شد تصمیمات با نگاه جامع و علمی و مبتنی بر رصد میدان و واقعیت‌های آن اتخاذ شود.

وی نگاه علمی را لازمه مدیریت دانست و افزود: امروز انتظارات جامعه، حاکمیت و دولت از آموزش و پرورش بسیار بالا است، اولین عامل مدیریتی توسعه و توسعه زاده تغییر به معنای رشد است؛ موضوعی که همواره مورد تاکید و در دستورکار مدیران تحول‌گرا قرار دارد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: مدیر نباید در برابر تغییرات مقاومت داشته باشد، البته منظور از تغییر اصلاح نگرش‌های قبلی است و این مهم زمانی محقق خواهد شد که مدیران به جای تملک سازمانی، تعلق سازمانی داشته باشند.

شیخ‌الاسلام تاکید کرد: اغلب مدیرانی که حس تملک سازمانی دارند، مسئله‌گریزند و در برابر هر تغییری در نگرش‌ها و رویکردها و اصلاح آنها مقاومت دارند. قدرت عملیاتی، توانایی نفوذ در افراد برای انجام یک کار مشخص است و محبوبیت، مقبولیت و توانمندی سه ویژگی اصلی مدیران قدرتمند است.

وی اطلاعات علمی و آمار دقیق را شرط اصلی برنامه‌ریزی دانست و خاطرنشان کرد: تنها برنامه‌هایی قابلیت اجرا دارند که مبتنی بر این دو اصل باشند و گام سوم، نظارت است، آموزش دیرهنگام ریشه بسیاری از مشکلات کنونی است و اگر آموزش زودتر شروع شود، بسیاری از چالش‌های مسیر و فرایند آموزشی رخ نخواهد داد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اهمیت جایگاه این سازمان در آغاز به موقع آموزش خاطرنشان کرد: در زمانی که دولت سیاست انقباضی در پیش گرفته و به سمت چابک‌سازی حرکت می‌کند، این سازمان توانست بیش از ۹۰۰ پست سازمانی را در استان‌های مختلف تخصیص بگیرد؛ موضوعی که نشان‌دهنده اهتمام جدی دولت و رئیس جمهور و نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش به مسئله تعلیم و تربیت کودک و آغاز آموزش از سنین پایین است.

شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه پیش‌دبستانی زیرساخت توسعه است، یادآور شد: تکرار پایه هر دانش‌آموز چند ده میلیون تومان برای دولت هزینه در بر دارد و در چنین شرایطی اگر پیش‌دبستانی جدی گرفته شود و به عنوان یک دوره اجباری شود، تکرار پایه به شدت کاهش خواهد یافت، بنابراین اجباری شدن دوره پیش دبستانی ۲ حتی از این منظر نیز توجیه علمی دارد و به همین دلیل درصدد اجباری‌شدن این دوره هستیم.

کد خبر 919268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.