احمد بیگدلی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مولدسازی فضاهای بلااستفاده میتواند در تأمین منابع مالی و ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی نقش بسزایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت اصلی توسعه پایدار کشور است، افزود: باید با نگاه آیندهنگر، منابع و فضاهای آموزشی شهرستان را به نحوی مدیریت کرد که ضمن بهرهوری حداکثری، زمینه ارتقای سطح علمی و تربیتی دانشآموزان فراهم شود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مفاد قانون برنامه هفتم توسعه گفت: این قانون تأکید ویژهای بر کاهش آسیبهای اجتماعی دارد و آموزش و پرورش یکی از نهادهای کلیدی در تحقق این هدف است.
بیگدلی با تأکید بر نقش خانوادهها در کاهش آسیبهای اجتماعی افزود: دامنه برخی آسیبهای اجتماعی به سنین پایین رسیده و در این میان، نقش والدین در تربیت، هدایت و حمایت از فرزندان پررنگتر از گذشته است.
وی با اشاره به محرومیتهای موجود در مناطق مختلف شهرستان خدابنده اضافه کرد: امکانات و فضاهای آموزشی این منطقه نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان است تا بتوان با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، کیفیت آموزش و پرورش دانشآموزان را بهبود بخشید.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر امکانسنجی و توسعه رشتههای هنرستانی متناسب با ظرفیتها و نیازهای منطقه گفت: برنامهریزی هدفمند برای ایجاد تعادل میان رشتههای تحصیلی، میتواند زمینه اشتغال جوانان و توسعه اقتصادی شهرستان را فراهم کند.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروههای تخصصی جهت بررسی و مولدسازی فضاهای آموزشی بلااستفاده افزود: این کارگروهها باید با ارزیابی دقیق وضعیت موجود، راهکارهای اجرایی برای بهرهبرداری بهینه از فضاهای بلااستفاده را ارائه دهند تا از ظرفیت این اماکن برای تأمین منابع مالی، آموزشی و پرورشی استفاده شود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم نگاه جامع و توسعهمحور به آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سرمایهگذاری در آموزش، سرمایهگذاری برای آینده کشور است.


نظر شما