تعریض پل بزرگمهر،  نمادی از هنر شهرداری اصفهان در مباحث عمرانی

خبرگزاری ایمنا: احداث پروژه تعريض پل بزرگمهر از اسفندماه سال ۹۰ با مشاركت دو منطقه ۴ و ۶ آغاز شد تا به عنوان یک طرح شاخص عمرانی عدالت اجتماعی را بین مناطق نصف جهان برقرار کند.

به گزارش ایمنا، پروژه تعریض پل بزرگمهر با هدف کاهش ترافيک در دو منطقه ۴ و ۶ به ويژه گره ترافيکي ميدان بزرگمهر، کاهش آلودگي هاي زيست محيطي و کاهش مصرف سوخت توسط شهرداري اجرا شد.
نتايج پژوهش ها نشان مي دهد اجرای این پروژه اثرات مثبتي در زمينه شاخص هاي ترافيکي، اقتصادي، اجتماعي، زيست محيطي و بهداشتي براي مناطق شهری داشته است.
استدلال کارشناسان اين است که شهرداري با تعریض پل بزرگمهر «عدالت اجتماعي» را در بين شهروندان برقرار می کند.
ساماندهی رینگ دوم ترافیکی و همچنين عبور خط اول اتوبوس هاي تندرو از روي پل بزرگمهر از ویژگی های این طرح می باشد.
اين طرح با اعتبار اوليه ۳۰ ميليارد ريال آغاز شد و با برنامه ريزي هاي انجام شده مقرر شد در مدت كمتر از يك سال به بهره برداري برسد.
عملیات تعریض پل بزرگمهر به صورت اجرای دو پل با عرض هر کدام ۱۱ متر است که در نهایت عرض پل با احتساب عرض فعلی به ۴۲ متر تعریض می شود، همچنین ۳۱ متر از سطح پل به صورت آسفالت اجرا می گردد و ما بقی به پیاده رو اختصاص داده خواهد شد.
با تعريض اين پل بسياري از معضلات ترافيكي اين محدوده رفع مي شود همچنین با بازگشايي اين گلوگاه روانسازي ترافيكي بهتري ايجاد می گردد.
از ابتداي آغاز اين اين طرح تا كنون، مهندسان ناظر و چند مدير طرح همواره حضور داشته و به بررسي قسمت هاي مختلف اجرا شده مي پردازند.
با توجه به بتن ریزی باند شرقی پروژه تعریض پل بزرگمهردر اوایل آذرماه بدنبال آن بتن ریزی باندغربی پروژه تعریض پل بزرگمهر نیز انجام شد.
عملیات بتن ریزی در طی ۱۵ ساعت با حجم ۸۰۰ متر مکعب بتن، و با استفاده از ۳ دستگاه پمپ بتن و ۲۵ تراک میکسر انجام شد در طی این عملیات جهت جلوگیری از یخ زدگی بتن با به کاربردن ۳۰ عدد بخاری باغی و استفاده از پوشش گونی و پلاستیک از یخ زدگی بتن جلوگیری بعمل آمد و عملیات با موفقیت انجام شد.
عملیات کشش کابلها در پل شرقی طرح تعریض پل بزرگمهر نیز انجام شد و در پل غربی هم به محض رسیدن مقاومت بتن به حدلازم عملیات کشش کابلها صورت گرفت.
عملیات اصلاح هندسی خیابانهای مجاور با هدف همخوانی عرض آسفالت پل های جدید با خیابانهای مجاور از دیگر اقدامات عمرانی در پروژه تعریض پل بزرگمهر بود.
با تلاش شبانه روزی سازمان عمران شهرداری اصفهان عملیات بتن ریزی قسمت غربی پل بزرگمهر نيز پس از مدت کمتر از ۱۰ روز از بتن ریزی باند شرقی این طرح آغاز شد.
حدود ۸۰۰ متر مکعب بتن در پل غربی همانند پل شرقی پروژه تعریض پل بزرگمهر استفاده شد و عملیات تعریض پل بزرگمهر به صورت اجرای دو پل با طول و عرض ۱۱۵ و ۱۱ متر است. 
۳۱ متر از سطح اين پل نيز به صورت آسفالت اجرا می گردد و مابقی به پیاده رو اختصاص داده خواهد شد.
گفتنی است؛ در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده و در روزهای آتی به طور رسمی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت./1010
کد خبر 91380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.