به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، درآمد سالانه شرکت چینی تولیدکننده اسباببازی پاپمارت ( Pop Mart ) بر اساس گزارشهای سالانه از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴ روندی صعودی و پرشتاب داشته است، در جدول درآمدها مشخص است، این جهش درآمدی بهطور چشمگیری مرهون محبوبیت شخصیت لبوبو است در اکتبر ۲۰۲۳ است که طی چند سال اخیر به یکی از پدیدههای فرهنگی در دنیای اسباببازیهای کلکسیونی تبدیل شده و درآمد سالانه این شرکت را بیش از دو برابر افزایش داده است، با توجه به محبوبیت روزافزون این شخصیت، پیشبینی میشود که رشد درآمدی در سال ۲۰۲۵ نیز ادامه پیدا کند.
درآمد پاپمارت در سال ۲۰۲۴ دو برابر شد و به رکورد ۱.۸ میلیارد دلار رسید، مدیرعامل این شرکت اعلام کرده که دستیابی به درآمد ۴.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ برای شرکت بهطور کامل قابل دستیابی است و این رقم بیش از دو برابر درآمد سال گذشته خواهد بود.

یکی از دلایل این موفقیت قابلتوجه مدل جعبههای کور ( blind box) این شرکت است که در آن مشتری نمیداند کدام نوع لبوبو در جعبه موجود است تا زمانی که آن را باز کند، این راهکار موجب شده هواداران پرشور و کلکسیونرها برای رسیدن به شخصیت مورد نظر خود، چندین جعبه خریداری کنند، ویدیوهای بازگشایی جعبهها که حالتهای هیجان و گاه ناامیدی طرفداران را نشان میدهد، در شبکههای اجتماعی بهسرعت فراگیر و تبدیل به یک جریان ویروسی شدهاند.
لبوبو به نمادی محبوب در فرهنگ عامه تبدیل شده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد که از طریق ویدیوهای صف کشیدن در فروشگاهها و بازکردن جعبهها، این اشتیاق و محبوبیت را به اشتراک میگذارند. این موفقیت در شبکههای اجتماعی بیتردید به افزایش فروش و درآمد پاپمارت کمک شایانی کرده است و موجب میشود با تداوم روند رشد قابلتوجه و موج گسترده علاقمندی به این شخصیت، درآمد آن را باز هم بیش از دوبار دیگر افزایش دهد و به رقم چشمگیر ۴.۲ میلیارد دلار برساند؛ رقمی که نشان از قدرت بازار اسباببازیهای کلکسیونی با مدل فروش نوآورانه این شرکت دارد.



نظر شما