به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر علیفر امروز _چهارشنبه نهم مهر_ در نشست امضای تفاهمنامه راهاندازی هنرستانهای وابسته به شیلات خوزستان که با حضور مدیرکل شیلات استان، معاونان ادارهکل و جمعی از رؤسای ادارات برگزار شد، اظهار کرد: سازمان یا سیستمی موفق است که با شناخت نقاط ضعف خود و برنامهریزی دقیق برای رفع آنها مسیر پیشرفت را طی کند.
وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان با مشکلات و کاستیهای ریشهای و زیرساختی مواجه است که بخشی از آنها به دلیل چندین دهه غفلت ایجاد شده و بخشی دیگر بهصورت خلقالساعه پدید آمده است، در این راستا دو گروه مطالعاتی در حال فعالیت هستند که گروه نخست برای رفع ریشهای مشکلات در اتاق فکر و گروه دوم برای رفع مسائل فوری و متناسب با شرایط روز است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار دانشآموزی استان، تصریح کرد: برای رفع مشکلات، ۱۵ اولویت راهبردی بر اساس سند تحول بنیادین و برنامه توسعه تدوین شده است.
علیفر نبود نیروی متخصص و ماهر را یکی از چالشهای اصلی استان و کشور دانست و گفت: بسیاری از کشورهای صنعتی با وجود نداشتن منابع پایدار، با هدایت دانشآموزان به رشتههای فنیوحرفهای توانستهاند پیشرفت قابل توجهی کسب کنند.
وی تاکید کرد: هدایت دانشآموزان به سمت رشتههای مهارتی به معنای تولید علم در صنعت و دستیابی به توسعه پایدار است در حالی که سال ۱۳۹۹ تنها ۲۴ درصد دانشآموزان به این رشتهها هدایت میشدند، امروز این عدد به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کاهش میانگین نمرات امتحانات نهایی استان در سالهای اخیر، افزایش سهم رشتههای فنی و حرفهای بوده است، اما مسیر توسعه خوزستان بدون شک حرکت به سمت مهارتآموزی است و احداث هنرستانهای وابسته میتواند گامی مؤثر در این زمینه باشد.


نظر شما