همراهی تهران برای توسعه قطار شهری کرج ضروری است

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر همکاری میان متروی کرج و تهران گفت: از مسئولان بهره‌برداری تهران درخواست داریم در راه‌اندازی موقت و ابتدایی متروی کرج همراهی کافی را داشته باشند تا بتوانیم علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های آموزشی نیروهای کارآمد را جذب کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار صبح امروز _یکشنبه ششم مهر_ در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج درباره فازبندی عملیات بهره‌برداری متروی کرج، اظهار کرد: در این راستای نشستی با مسئولان شرکت بهره‌برداری متروی تهران برگزار شد که ثمرات مفیدی در پی خواهد داشت.

وی افزود: واقعیت آن است که متروی درون شهری تهران و کرج را جزئی از سیستم حمل‌ونقل شهری تهران می‌دانند، شرکت بهره‌برداری تهران نیز آن را به‌عنوان دو شهر جداگانه نمی‌بینند و این ویژگی از تمایز های خاص این دو سازمان است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج به امکان نداشتن راه‌اندازی کامل خطوط قطار شهری عنوان کرد: به‌دلیل شرایط خاص کشور، تحریم و منابع مالی هیچ خط قطار شهری در کشور با تکمیل صددرصدی راه‌اندازی نشده و این تجربه به‌دلیل محدودیت‌های مالی و فنی قابل مدیریت است.

چپردار از شرکت بهره‌برداری تهران خواست تا به عنوان قدیمی‌ترین و فنی‌ترین شرکت قطار درون شهری گزارشی از نقاط قوت و ضعف سیستم بهره‌برداری کرج را تهیه کند و در صورت امکان، به‌عنوان مشاور در راه‌اندازی موقت متروی کرج در شش ماه یا سال اول بهره‌برداری مشارکت داشته باشد.

وی با اشاره به گزارش‌های بازدید از وضعیت منابع انسانی، تاکید کرد: نیروی انسانی ماهر، راهور و سایر تخصص های کاربردی لازم در اختیار نداریم و باید حتی‌المقدور از نیروهای مازاد یا مرتبط شهرداری به‌کارگیری انجام شود، آنجا که نیاز به تامین نیروی ماهر و متخصص باشد باید تدبیر در جذب حداقلی، مقرون به صرفه یا حتی برون‌سپاری داشت.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: با همکاری، ماموریت و بهره‌مندی از مشاوران مجرب و پیشکسوت سایر شرکت‌های بهره‌بردار برابر مقررات، بخشی از این کمبود جبران می‌شود.

چپردار با تأکید بر اهمیت همکاری‌های بین‌شهری، از مسئولان متروی تهران خواست تا برای راه‌اندازی موفق متروی کرج، همکاری‌های لازم را انجام دهند و در قرارداد حقوقی آموزش را مدنظر داشته باشند.

کد خبر 909965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
    2 0
    چه عجب بفکرمتروکرج افتادین شهری که بعدازاستان شدن خیلی عقب افتاد نباید استان میشد بایدجزاستان تهران شود بجزاینکه یه لشکرهمراه بیارن کاردیگه ای نکردن
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۷
    1 0
    فکری به حال متروی کرج شهریار هم لطفا بشود
  • وحید IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۹
    2 0
    بیست سال مردم را گذاشتند سر کار . تازه نصف و نیمه افتتاح کردندعرضه دارید شش تا رام قطار اضافه کنید وگرنه مترویی که ۲۴ ساعته نباشد به درد نمی خورد
  • فرهاد پناهی ازاد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۱
    0 0
    با سلام بعنوان یک راننده حمل‌ونقل نقل مسافر سنگین سوار شرکت واحد واکسی. خط مترو میدان شهید بهشتی کمالشهر بواتوبوسرانی بی ار تی شهید بهشتی بطرف میدان کرج بسیار الزامی است مخصوصا ایستگاه مترو در میدان حصارک وخوارزمی .با احترام بازنشسته
  • اکبر IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۲
    0 0
    عمر ما که رفت ولی به فکر آیندگان باشید، حکومت عقب موندگان نتونست به موقع چهارتا خط مترو در کرج و شهریار و بقیه شهرها بسازه که مردم عذاب نکشن و فقط به فکر تهران بود