سنجش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آغاز شد

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سنجش مداخله بهنگام برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمد مصطفوی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یکم مهر_ در حاشیه آئین متمرکز بازگشایی مدارس استان البرز که در دبیرستان دخترانه فاطمیه کرج برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند و از امروز، اول مهر، فرایند «سنجش و مداخله به‌هنگام» برای دانش‌آموزانی که پیش از ورود به مدرسه دچار مشکلاتی در حوزه هوش، هیجانات، رفتار یا اختلالات یادگیری هستند، آغاز شده است.

وی افزود: محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان دارای اوتیسم با همکاری گروه‌های تخصصی در این سازمان تهیه و تدوین شده است.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به رویکردهای کلان وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت، ایجاد عدالت آموزشی، تقویت روحیه امید و انسجام در مدارس از جمله محورهای مهمی است که به طور جدی دنبال می‌شود.

مصطفوی تأکید کرد: تمرکز اصلی ما بر مناطق محروم است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت والدین در اداره مدارس و همچنین نهادهای مشارکتی همچون خیران مدرسه‌ساز بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم دانش‌آموز، محور اصلی تمامی فعالیت‌های مدرسه باشد. همان‌طور که رئیس‌جمهور نیز تأکید کرده‌اند، از چیدمان فضاهای آموزشی تا شیوه اداره مدرسه، باید دانش‌آموزمحوری در اولویت قرار گیرد.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ارائه خدمات توانبخشی به دو شیوه مدرسه‌محور و خانواده‌محور آغاز شده و تیم‌های تخصصی آموزشی نیز به‌صورت ویژه فعال شده‌اند.

مصطفوی گفت: با پیگیری‌هایی که از سه ماه پیش آغاز شد، در همکاری با آموزش و پرورش و شهرداری‌ها، مشکلی در زمینه تأمین سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان استثنایی وجود ندارد.

کد خبر 908446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.