محمد حسینزاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز اقدامات جهادی و بنیادی قابل توجهی در راستای نوسازی و تجهیز ناوگان و نیز رفع مشکلات در دو سال گذشته انجام شده است.
وی افزود: خرید ۱۰۱ دستگاه اتوبوس جدید، بازسازی ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در مجتمع تعمیرگاهی، راه اندازی ۹۰ دستگاه اتوبوس متوقفی طولانی مدت و واگذاری ۱۶۱ دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی از جمله این اقدامات است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری تبریز عنوان کرد: تجهیز مجتمع تعمیرگاهی و اداره مرکزی اتوبوسرانی به دستگاه دیزل ژنراتور برای استمرار فعالیت در مواقع قطعی برق، اضافه شدن خودروهای جدید امداد اتوبوس برای پشتیبانی فنی و قطعاتی ناوگان در مواقع بروز نقص فنی و نیز خرید خودروهای جدید نظارت و بازرسی، کشنده و وانت جدید بعضی اقدامات شاخص در اتوبوسرانی تبریز در دو سال گذشته است.
حسینزاده اضافه کرد: در دو سال گذشته ۷۱ دستگاه سایهبان جدید با طرح مصوب و یکسان در مناطق و مسیرهای مختلف شهری با همکاری شهرداریهای مناطق احداث شده است.
وی تاکید کرد: احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در توقفگاه مرکزی، تسطیح و ساماندهی توقفگاه بخش خصوصی، بازسازی کارواش، نصب دو بیلبورد تبلیغاتی در محوطه تعمیرگاه مرکزی به صورت مشارکتی و خرید قطعات و لوازم یدکی به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات مهم در دو سال گذشته بوده است.
راه اندازی خطوط جدید اتوبوسرانی در تبریز
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری تبریز در تشریح اقدامات در حوزه اصلاح شبکه، مسیرهای اتوبوسرانی و ایجاد خطوط جدید خدماترسان تصریح کرد: در کنار فعالیت و خدماتدهی ناوگان اتوبوسرانی در ۵۸ مسیر شهری و ۱۲ مسیر حومه، راهاندازی خط ۱۵۶ بارنج، خط ۱۵۲ گلپارک، خط خاوران-پایانه راهآهن شرق، توسعه مسیر خط ۱۸۸ از محدوده بیمارستان کودکان مردانی آذر به روستاهای شادباد علیا و زرنق و سرویسدهی به شهرک شهید صیاد شیرازی از جمله اقدامات مهم در راستای اصلاح شبکه و مسیرهای اتوبوسرانی و ایجاد خطوط جدید بوده است.
حسینزاده با اشاره به بعضی اقدامات انجام شده در حوزه نرم افزاری و هوشمندسازی گفت: نصب و راهاندازی ۱۷ دستگاه دوربین مدار بسته در توقفگاه، ساختمان مرکزی و پایانهها، راهاندازی شبکه فیبرنوری در پایانهها و مجتمع تعمیرگاهی، راهاندازی شبکه وایرلس در پایانهها، ارائه سرویس زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاهها برای استفاده در اپلیکیشن «تبریز اپ» توسط مسافران، نظارت و بهروزرسانی سیستم اعلام صوتی داخل اتوبوس، ارتقای سختافزاری سرورهای کارت بلیت، تجهیز پایانهها به سیستم کامپیوتری و تعرفه الکترونیک از جمله اقدامات در دو سال گذشته در حوزه نرم افزاری و هوشمندسازی بوده است.
وی گفت: جذب ۲۰۰ راننده جدید از طریق تعاونی ۴۳۲ ، همسانسازی احکام کارکنان شرکت واحد همچون شهرداری تبریز، انتقال کارکرد کارکنان رسمی به سامانهPS، برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی برای رانندگان، کارکنان ستادی، تعمیرگاهی، آموزش غیرحضوری و ارسال پیامهای آموزشی به صورت هفتگی از طریق سامانه پیام کوتاه برای رانندگان از مهمترین اقدامات در اتوبوسرانی تبریز در حوزه نیروی انسانی در دو سال گذشته بوده است.


نظر شما