به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، منوچهر حبیبی امروز _ یکشنبه سیام شهریور _ در جلسه شورای آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت اجرای پروژه مهر، اظهار کرد: انگیزه اصلی تشکیل این نشست، بررسی آمادگیها برای آغاز سال تحصیلی جدید بود و گزارشها نشان میدهد حوزه تعلیم و تربیت کاملاً آماده استقبال از دانشآموزان است.
وی افزود: در روز اول مهر، جامعه شاهد شور علمی و تحرک گسترده در آموزش خواهد بود. ۳۴۶ هزار دانشآموز در استان به مدرسه میروند که این رقم معادل ۱۷.۵ درصد جمعیت استان است و به دلیل گستردگی ردههای سنی، نیازمند مراقبت و حمایت ویژه خواهد بود.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: پروژه مهر کاری سنگین اما ارزشمند است؛ چراکه تحول واقعی از آموزش و پرورش آغاز میشود و زیربنای توسعه کشور بر این اساس شکل میگیرد و همه دستگاهها باید برای اجرای موفق این پروژه همکاری کنند تا مهر پرنشاط، منظم و انگیزهبخش برای دانشآموزان رقم بخورد.
وی با اشاره به تدابیر ویژه روز آغاز مدارس، گفت: ساعت کاری دستگاههای اجرایی در روز اول مهر شناور خواهد بود تا کارکنان و مدیران بتوانند فرزندان خود را همراهی کنند. این اقدام احترام به جایگاه علم و دانش و ایجاد انگیزه در دانشآموزان است.
ضرورت توجه به مهارتآموزی
حبیبی با تأکید بر اهمیت توسعه رشتههای فنی و مهارتی اظهار کرد: امروز نیاز جامعه به نیروی ماهر کاملاً محسوس است و بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، حداقل ۵۰ درصد آموزشها باید در این حوزه باشد، در حالی که کرمانشاه اکنون ۴۶ درصد را پوشش میدهد.
وی افزود: راهاندازی هنرستانهای جوار کارخانهها باید جدی گرفته شود. ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی مهم استان به نیروی کار ماهر نیاز دارند و باید با همکاری آموزش و پرورش، فنی و حرفهای و خانه صنعت و معدن این هنرستانها ایجاد و فعال شوند.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمیتهای با حضور آموزش و پرورش، فنی و حرفهای و خانه صنعت و معدن تشکیل خواهد شد تا با واحدهای صنعتی جلساتی برگزار و مسیر فعالیت این هنرستانها مشخص شود. در این زمینه نیز شخصاً آماده حمایت و همراهی هستم.
توجه به رشتههای کشاورزی
وی همچنین با اشاره به بخش کشاورزی گفت: متأسفانه انگیزه دانشآموزان برای ورود به رشتههای کشاورزی کم است و این حوزه در استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید با بومیسازی فعالیتها و ارائه مشوقها زمینه جذب بیشتر دانشآموزان در این رشتهها فراهم شود.


نظر شما