به گزارش خبرگزاری ایمناو به نقل از SKWAD ،توپ طلا به عنوان معتبرترین جایزه فردی دنیای فوتبال همواره در مرکز توجهات بوده و بحثها و جدلهای فراوانی پیرامون انتخاب برنده آن شکل گرفته است. اما این بار، ماجرا رنگ و بوی تازهای به خود گرفته است. نیل گاردنر، خبرنگار استرالیایی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) فاش کرد که اخیراً از سوی یک آژانس روابط عمومی برای همکاری در کمپینی پولی به نفع عثمان دمبله، ستاره فرانسوی پاریسنژرمن، تماس گرفته شده است.
بر اساس ایمیلی که وی منتشر کرده، این آژانس قصد داشته در قالب یک برنامه یکماهه، با انتشار پستهای برنامهریزیشده در شبکههای اجتماعی، عملکرد و تاثیرگذاری دمبله را پررنگتر کند و زمینه را برای مطرح شدن نام او به عنوان یکی از نامزدهای اصلی توپ طلا فراهم سازد. در این پیشنهاد، از خبرنگار خواسته شده بود با انتشار سه توییت در هفته به شکلی هدفمند، به این روایت دامن بزند. این افشاگری بار دیگر بحثهای قدیمی درباره شفافیت فرآیند انتخاب برنده توپ طلا و تاثیر احتمالی تبلیغات و فشارهای بیرونی بر آن را زنده کرده است.
گاردنر در واکنش به این موضوع نوشت: نمیدانم چه کسانی پشت این ماجرا هستند، اما به نظرم کاملاً مضحک است و باید درباره آن اطلاعرسانی میکردم.
توپ طلا که توسط مجله فرانس فوتبال اهدا میشود، قرار است امسال نیز به بهترین بازیکن جهان تعلق گیرد. با این حال، انتشار چنین گزارشهایی میتواند اعتبار و مشروعیت این جایزه پرافتخار را زیر سوال ببرد و نگاههای انتقادی تازهای را متوجه برگزارکنندگان آن کند.



نظر شما