به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد زاهدی امروز _بیستوچهارم شهریور_ در سیزدهمین نشست مشورتی باشگاه شهراندیشان با موضوع «نقشه راه حکمرانی مشارکتی در گردشگری شهر اصفهان» اظهار کرد: در این نشست نگاه واقع بینانه خواهیم داشت و باید به این سوال پاسخ دهیم که چه باید کرد تا بتوان از بحران موجود در حوزه گردشگری خارج شویم.
وی با اشاره به اینکه زمانی که برنامه اصفهان ۱۴۰۴ تدوین میشد، شهرداری اصفهان اقدام ارزشمند تدوین سند گردشگری را اجرایی کرد، افزود: بررسی شرایط حاکم بر طرح پیش از انجام آن بسیار مهم بود و نزدیک به یک سال تدوین و تصویب این سند تحقق یافت.
مجری پروژه سند گردشگری اصفهان با تاکید بر اینکه سند گردشگری در ۱۳۲ صفحه و ۵۳ راهبرد با بیش از ۱۲۰ اقدام نوشته شد، گفت: یکی از خروجیهای مهم این سند، ایجاد دفتر گردشگری در شهرداری بود.
زاهدی تصریح کرد: وظیفه دولت در این حوزه تسهیلگری است، با تدوین سند گردشگری در شهرداری، نسخهای در مقابل فعالان گردشگری در حوزه مدیریت شهر قرار گرفت که بر اساس آن نقشه حرکت میکنیم، اما سال آخر آن برنامه است و نیازمند ارزیابی و بههنگام کردن آن هستیم.
وی با تاکید بر اینکه شهری که حالش خوب باشد، مملو از گردشگر است، تصریح کرد: نقطه مطلوب ما ایجاد سازمان مدیریت مقصد است، نیازمند گرد هم آمدن مجموعههای بزرگ هستیم.
مجری پروژه سند گردشگری اصفهان با اشاره به ضرورت تدوین بازاریابی شهر اصفهان یادآور شد: ۵ نمونه از شهرهای مختلف جهان همچون پراگ، ازمیر و آمستردام که بهترین نمونه بود، مورد مطالعه قرار گرفت که چگونه بهتر میتوان شهر اصفهان را به جهان معرفی کرد.
زاهدی ادامه داد: اینکه حال مردم شهر خوب باشد، گردشگر بیشتری به آن بیاید، سرمایه بیشتری جذب کند و نخبگان را به سوی خود بکشاند، مهمترین این شاخصها بوده است.
وی با اشاره به تأثیرگذاری مسابقه رویدادها که ۴۰ سال پیش در جهان مرسوم شد، گفت: اکنون شاهد برگزاری رویدادهای مختلف در شهرستانهای استان اصفهان هستیم.
مجری پروژه سند گردشگری اصفهان یادآور شد: اگر سازمان مدیریت مقصد شکل بگیرد، نخست ارزیابیها را مینوشت و سپس خروجی آن برند میشد، اما میبینیم که برندهای متعددی برای اصفهان طراحی شده است اما نتیجه آن چه شد؟
وی با بیان اینکه سالها است، فریاد میکشم که سازمان مدیریت مقصد باید شکل بگیرد گفت: هیچ خطای راهبردی از سوی مجریان سند گردشگری نمیبینم البته تفاوت دیدگاه وجود دارد.
مجری پروژه سند گردشگری اصفهان ادامه داد: باید موضوع جدیدی برای عرضه داشته باشیم تا گردشگر به اصفهان بیاید، این در حالی است که اصفهان روزی در کشور پیشتاز ایجاد جاذبههای جدید بود، اما اکنون آن را شاهد نیستیم.
زاهدی یادآور شد: اصفهان نیازمند شکلگیری سازمان مدیریت مقصد است، در صورت تحقق این سازمان، نخستین گام آن باید تدوین برنامه بازاریابی برای شهر اصفهان باشد.


نظر شما