به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش جدید شرکت Anthropic، کسبوکارها به طور گستردهای از هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) برای خودکارسازی (Automation) فرایندهای کاری خود بهره میبرند تا بهرهوری کسبوکار (Business Efficiency) را افزایش دهند، این گزارش نشان میدهد که اکثر شرکتها، به جای تمرکز بر توسعه محصولات جدید با AI، بیشتر روی سادهسازی و خودکارسازی وظایف تکراری و روزمره تمرکز کردهاند.
مطالعات Anthropic حاکی از آن است که استفاده از AI در کسبوکارها (AI in Business) باعث کاهش هزینهها، افزایش سرعت انجام کارها و بهبود کیفیت خدمات میشود، همچنین خودکارسازی وظایف به کارکنان این امکان را میدهد تا به فعالیتهای استراتژیکتر و خلاقانهتر بپردازند.
با این حال، گزارش به چالشهای استفاده از هوش مصنوعی در کسبوکارها نیز اشاره کرده است؛ از جمله نیاز به آموزش مجدد نیروی کار و نگرانیهای مربوط به امنیت دادهها. این موانع میتواند سرعت پذیرش AI (AI Adoption) در محیطهای کاری را تحت تأثیر قرار دهد، انتظار میرود که روند اتوماسیون نیروی کار (Workforce Automation) با استفاده از هوش مصنوعی همچنان رشد کند و نقش مهمتری در بهبود عملکرد کسبوکارها ایفا کند.


نظر شما