نمایشگاه‌های اصفهان؛ از توسعه استانی تا تبدیل‌شدن به هاب نمایشگاهی منطقه‌ای

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به گذشت نیمه نخست سال ۱۴۰۴ و عبور از تنش‌های بین‌المللی و اقتصادی، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ابزاری کلیدی در معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد پیوندهای پایدار میان تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و بازارهای ملی و بین‌المللی است.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گذشت نیمه نخست سال ۱۴۰۴ و عبور از تنش‌های بین‌المللی و اقتصادی و با تاکید بر نقش حیاتی نمایشگاه‌های این استان در توسعه اقتصادی و صنعتی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ابزاری کلیدی در معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد پیوندهای پایدار میان تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و بازارهای ملی و بین‌المللی است.

وی افزود: این مجموعه نمایشگاهی، فراتر از مکانی برای عرضه دستاوردهای صنایع گوناگون اصفهان از صنایع دستی و فرش گرفته تا فولاد، پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان شتاب‌دهنده رشد اقتصادی استان عمل می‌کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تاکید کرد: این امر از طریق تسهیل تعاملات تجاری، ارتقای صادرات غیرنفتی، انتقال فناوری و دانش فنی، و تقویت زنجیره‌های تأمین محقق می‌شود.

طحانیان با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در رونق‌بخشی به بخش‌های خدماتی همچون هتل‌داری، حمل‌ونقل و گردشگری و تأثیر آن بر اقتصاد شهری گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، با درک این جایگاه، فراتر از یک برگزارکننده صرف رویداد، به عنوان یک نهاد تسهیلگر توسعه اقتصادی عمل می‌کند و پلی میان تولید و بازار و فناوری و صنعت استان بنا نهاده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌رو اضافه کرد: زیرساخت‌های ارتباطی و لجستیکی، نوسانات اقتصادی و محدودیت‌های مالی فعالان اقتصادی و ملاحظات سیاسی و تحریم‌های بین‌المللی، موانعی هستند که نیازمند مدیریت هوشمندانه و راهکارهای خلاقانه است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به راهبردهای اصفهان برای مقابله با تحریم‌ها تصریح کرد: تمرکز بر کشورهای همسایه، همکاری با اتاق‌های بازرگانی مشترک و تقویت مشارکت‌های نمایندگی به‌جای حضور مستقیم شرکت‌های خارجی، همچنین دیپلماسی نمایشگاهی و تبدیل رویدادها به بستری برای اعتمادسازی منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله راهبردهای موفق است.

طحانیان نگاه به آینده را نویدبخش تحولات بزرگ برای نمایشگاه‌های اصفهان توصیف کرد و گفت: برنامه‌های توسعه زیرساخت‌ها، از جمله احداث فضاهای جدید و چندمنظوره، ارتقای زیرساخت‌های دیجیتال و هوشمندسازی خدمات، همچنین تلفیق فضای فیزیکی با بسترهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی پیوند میان نمایشگاه و صنعت گردشگری اصفهان را با هدف جذب گردشگر حرفه‌ای و تجاری، یکی از اولویت‌ها برشمرد و افزود: هدف نهایی، تثبیت جایگاه قطب ملی و تبدیل شدن به یک قطب نمایشگاهی منطقه‌ای با جذب رویدادهای بین‌المللی و توسعه روابط با کشورهای منطقه، و در نهایت، ایفای نقش به عنوان موتور محرک توسعه منطقه‌ای در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی است.

کد خبر 905373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.