به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین مهاجری ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم شهریور_ در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج، با بیان اینکه استان البرز به دلیل قرار گرفتن در مسیر گذر استانهای شمالی، شمالغرب و غرب کشور، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت ملی دارد، اظهار کرد: تلاش و همراهی مردم و دستگاههای اجرایی استان در مسیر توسعه زیرساختهای حمل و نقلی قابل قدردانی است.
وی ساخت و تکمیل زیرساختهایی چون حملونقل ریلی را یکی از پایههای اصلی رشد هر کشور دانست افزود: به تغییر رویکرد جهانی از خودرو محوری به انسانمحوری در مدیریت شهری از وظیفه مدیریت شهری فقط جابهجایی وسیله نقلیه نیست، بلکه باید انسان را محور دید و هر شهروند در سریعترین زمان به سیستم حملونقل ارزان، ایمن و راحت دسترسی داشته باشد.
عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه سهم حملونقل ریلی در جابهجایی مسافر و کالا در ایران پایین است، گفت: با توجه به مزیتهایی مانند ایمنی بالا، کاهش مصرف انرژی و کاهش آثار مخرب زیستمحیطی، حملونقل ریلی باید در اولویت اول مدیریت شهری باشد.
مهاجری در تشریح ویژگیهای ایستگاه تازهافتتاحشده خط دو اضافه کرد: این ایستگاه با مشارکت ۵۵۰ میلیارد تومانی وزارت کشور و شهرداری کرج به بهرهبرداری رسیده و عملاً اتصال خط پنج متروی تهران به خط دو قطار شهری کرج را فراهم کرده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: فاصله این دو ایستگاه تنها ۴۰ تا ۶۰ متر پیادهروی است که موجب سهولت جابهجایی شهروندان میشود.
مهاجری افزود: با تلاش همکاران و با وجود محدودیتها، بهرهبرداری از بخشی از خط دو در مدت زمان کوتاهی محقق شد. هدف بعدی کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها و تکمیل کل خط دو به طول ۲۷ کیلومتر است.
وی ادامه داد: دولت در بهمن ۱۴۰۳ مصوب کرد ۳۰۳ میلیون دلار برای خرید قطارهای متروی کرج اختصاص یابد که هفته گذشته ۳۳ میلیون دلار آن به عنوان پیشپرداخت واریز شد. امیدواریم با این تزریق مالی، تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده نخستین رام قطار جدید وارد مدار شود.
عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: به دلیل شرایط زیستمحیطی، کمبود منابع و انرژی، و ضرورت کاهش آلودگیها، توسعه خطوط ریلی دیگر یک انتخاب میان گزینههای مختلف نیست، بلکه ضرورتی انکارناپذیر است. امیدواریم به زودی شاهد بهرهبرداری کامل از دیگر فازهای خط دو باشیم.


نظر شما