گوگل ۴۵ میلیون دلار گرفت تا به‌نفع اسرائیل تبلیغ کند

گوگل در قراردادی با دفتر نتانیاهو، کارزاری را حمایت و ترویج می‌کند که قحطی در غزه را انکار کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق گزارش منتشر شده در سایت دراپ سایت نیوز، گوگل در میانه قراردادی شش‌ماهه به ارزش ۴۵ میلیون دلار با دفتر نخست‌وزیری اسرائیل برای ترویج پیام‌های این رژیم و کم‌اهمیت جلوه دادن بحران انسانی در غزه قرار دارد.

این قرارداد که اواخر ژوئن امضا شد، گوگل را به‌عنوان یک «نهاد کلیدی» در حمایت از راهبرد روابط عمومی نتانیاهو توصیف می‌کند. این کارزار چند روز پس از آن آغاز شد که اسرائیل در دوم مارس ورود غذا، دارو، سوخت و سایر اقلام بشردوستانه به غزه را مسدود کرد.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل در آن زمان اذعان کرد که مقامات این رژیم می‌توانند برای کاهش فشار بین‌المللی، کارزاری دیجیتالی را برای انکار گرسنگی در غزه به راه بیندازند. از آن زمان، تبلیغات از سوی کابینه اسرائیل که قحطی در غزه را انکار می‌کنند، به‌طور گسترده منتشر شده است. از جمله یک ویدئوی یوتیوبی از وزارت خارجه اسرائیل که برخلاف گزارش‌های نهادهای بین‌المللی ادعا می‌کرد «در غزه غذا وجود دارد. هر ادعای دیگری دروغ است». این ویدئو بیش از شش میلیون بار دیده شده که برای افزایش بازدید آن هزینه شده است.

طبق این گزارش، این تبلیغات از طریق یوتیوب و پلتفرم Display & Video 360 گوگل مدیریت می‌شوند، اسناد همچنین نشان می‌دهد که اسرائیل سه میلیون دلار برای تبلیغات در رسانه اجتماعی آمریکایی ایکس و ۲.۱ میلیون دلار در پلتفرم فرانسوی-اسرائیلی Outbrain/Teads هزینه کرده است.

گوگل ۴۵ میلیون دلار گرفت تا به نفع اسرائیل تبلیغ کند

گوگل ۴۵ میلیون دلار گرفت تا به نفع اسرائیل تبلیغ کند

وزارت بهداشت غزه سه‌شنبه اعلام کرد که ۱۸۵ نفر از جمله ۱۲ کودک در ماه میلادی گذشته بر اثر گرسنگی جان باختند؛ بالاترین آمار ماهانه ثبت‌شده از آغاز جنگ اسرائیل علیه این باریکه در محاصره.

این وزارتخانه گفت که ۷۰ مورد از این مرگ‌ها پس از آن رخ داد که سازمان ملل به‌طور رسمی غزه را به‌عنوان منطقه قحطی‌زده اعلام کرد. مقام‌های بهداشتی هشدار می‌دهند که بیش از ۴۳ هزار کودک زیر پنج سال در کنار ۵۵ هزار زن باردار و شیرده فلسطینی به سوء‌تغذیه دچار هستند.

کد خبر 902467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.