متروی کرج تا ساعاتی دیگر افتتاح می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: فاز دوم و اصلی پروژه قطار شهری کرج ظهر امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی صبح امروز _شنبه پانزدهم شهریور_ در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: پروژه قطار شهری کرج را می‌توان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرچالش‌ترین طرح‌های عمرانی و حمل‌ونقل در استان البرز دانست و امروزه قطار شهری نه تنها یک پروژه عمرانی، بلکه ضرورتی حیاتی برای آرامش زندگی روزمره شهروندان کرجی و توسعه پایدار شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول این خط که حدود هفت کیلومتر طول و از چهارراه طالقانی تا سه‌راه رجایی‌شهر را پوشش می‌دهد پیش‌تر به‌طور آزمایشی افتتاح شده، اضافه کرد: قطار شهری کرج به ایستگاه پایانی خود رسید و فاز اصلی این طرح به طول ۱۲ کیلومتر از ۴۵ متری گلشهر تا میدان شهید سلطانی شامل هشت ایستگاه می باشد و هم‌زمان با افتتاح این خط، تنها پنج ایستگاه آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عضو شورای شهر کرج افزود: مابقی به مرور زمان و با توجه به نیاز، تردد مسافر و خطوط تقاطعی دیگر فعال خواهند شد مسیری که با وجود چالش‌های فنی و هزینه‌های سنگین، به مرحله نهایی رسید امید می‌رود نگاه‌ها بیشتر از پیش متوجه حمایت دولت و استقبال مردم قرار گیرد.

رحیمی بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک توسعه ادامه مسیر نیز از ۴۵ متری گلشهر به سمت حصارک که عملیات عمرانی آن شامل لاینینگ و ریل‌گذاری پیش بینی شده و در حال انجام است تحقق یابد و در آینده‌ای نزدیک در اختیار مردم فهیم شهر کرج قرار می‌گیرد.

وی بهره‌برداری از خط ۲ قطار شهری در کاهش ترافیک سنگین خیابان‌های اصلی کرج همچون شهید بهشتی، طالقانی جنوبی و بلوار هفت‌تیر نقش اساسی دانست و بیان کرد: بهره‌برداری کامل همچنان با محدودیت‌هایی مانند کسری رام‌ها، تجهیز نشدن کامل سیستم سیگنالینگ و برخی نواقص عمرانی روبه‌روست، اما تجربه سایر کلان‌شهرها نشان داده است که می‌توان پروژه را با درصد بالای پیشرفت افتتاح و هم‌زمان تکمیل نمود و با توجه به نوع خط ۲ که بصورت رفت و برگشتی می باشد و با خطوط دیگری تلاقی ندارد.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: جهت افزایش ایمنی، حداقل‌های سیگنالینگ لازم توسط مدیریت شهری دیده شده و در حال حاضر تنها دو رام موجود است، در حالی که برای عملکرد بهینه و بدون مشکل حداقل چهار رام نیاز است اما با توجه به تحریم های موجود قدری کار به کندی پیش می رود که انتظار می رود دولت محترم طبق قانون، به شهرهایی که دارای قطار شهری هستند، رام اختصاص دهد.

کد خبر 902355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Amir IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
    9 0
    صنعتی ترین استان بیشترین کارخانه سومین شهر پرجمعیت با احتساب فردیس سه میلیون پانصد هزار نفر ظلم در حق کرج هنوز قطار شهری تکمیل نیست
  • یعقوب IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
    11 0
    تمام توان دولت و شهرداری باید روی تکمیل متروی کرج باشد.واردات دو رام قطار نباید بار سنگینی برای دولت باشد .متروی داخل شهر کدج باید بیست وچهار ساعته بشود
  • عباس جیلاوی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
    0 0
    خدایش خجالت آوره بعداز تهران اولین شهر کرج بود که کلنگ مترو زد ناموسا بالای ۳۰ سال هنوزم اندر خم فقط و فقط ۵ تا ایستگاه موندیم. به جان مادرم از این خفت بارتر نمیشه. چه رویی دارید شما... افتتاح پروژه مترو در کرج. هههه عمرا....
  • بهرام اسکندری IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
    2 0
    درود به خدمتگزاری ملت
  • شروین IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
    3 1
    واقعا جای تاسف داره این کار باید ۱۰ سال پیش انجام میشد
  • فرهاد پناهی ازاد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
    1 0
    از میدان شهید بهشتی کمالشهر خط مترو واتوبوس بی ار تی به فوریت مورد استدعاست
  • م.م IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
    0 0
    شهید سلطانی کجامیشه؟
  • حسین سلیمی NL ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
    0 0
    از سال ۸۴این مترو شروع شده درمقایسه با شهرهای دیگر عقب مانده ترین مدیران شهری در این کرج مریض بی طبیب فعالیت دارند شرکت سابیر با مدیریت های فسیل شده ای مثل سجادی و رستمی همانند اختاپوس بر شهر کرج سایه افکنده مردم کرج مقصرند چون مطالبه گر نیستند درجریان ساخت مترو چه زمین‌هایی که با سابیر تهاتر نشد و چه سرمایه های کلانی که از بین نرفت مدیر عامل دزد سجادی زمین چهارصد میلیاردی را پیمانکار پله برقی مترو به قیمت ۱۰۰میلیارد تهاتر کرد
  • مهتاب شریفپور RO ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
    0 0
    چی میشه مترواشتهاردبه محمدشهریاکرج بزنید خیلی سخته تاکرج بیایم این انصاف نیست.اشتهاردباوجودشهرک صنعتی مترونداره