«امت ماه» محور فضاسازی شهر اصفهان در آستانه میلاد پیامبر اعظم(ص)

عضو ستاد آذین‌بندی شهرداری اصفهان از اجرای فضاسازی شهری با شعار «امت ماه» به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

محمدحسن مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به محتوای طرح شعار «امت ماه» به‌مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: در تبلیغات شهری اجرا شده با شعار «امت ماه» اقوام مختلف ایرانی همچون عرب، ترک، لر، کرد، گیلک، بلوچ، فارس و دیگر اقوام با استفاده از هوش مصنوعی، با پوشش‌های سنتی خود به تصویر کشیده شده‌اند که هر یک شاخه‌ای گل محمدی در دست دارند و آن را به شهروندان تقدیم می‌کنند.

وی افزود: گل محمدی در این نمادپردازی استعاره‌ای از عطر وجود پیامبر اعظم (ص) است و تقدیم آن از سوی اقوام مختلف نشان می‌دهد که محبت به رسول خدا و خاندان نبوت، رشته اتصال میان همه ایرانیان است؛ رشته‌ای که اقوام متنوع کشور را به یک امت واحد مبدل می‌سازد.

«امت ماه» محور فضاسازی شهر اصفهان در آستانه میلاد پیامبر اعظم(ص)

عضو ستاد آذین‌بندی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در طراحی این تبلیغات از آرایه‌های ادبی و صنعت جناس نیز بهره گرفته شده است؛ به‌گونه‌ای که شعار «امت ماه» هم «امت ما» خوانده می‌شود و هم «امت ماه»؛ بر این اساس از یک سو، واژه «ما» به ایران اسلامی اشاره دارد که اقوام مختلف در کنار هم یک امت واحد را تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر، واژه «ماه» به وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد؛ همان‌گونه که در اشعار بزرگان ادب فارسی حضرت رسول به ماه و شریف‌تر از آن، تشبیه شده و سعدی بزرگ سروده است؛ «ماه فرو ماند از جمال محمد».

مردانی گفت: این هم‌نشینی واژگانی، امت اسلامی را هم «امت ما ایرانی‌ها» معرفی می‌کند و هم «امت ما پیروان حضرت رسول» که تجلی وحدت و همبستگی در قالب نمادهای هنری و ادبی به کار گرفته شده است.

«امت ماه» محور فضاسازی شهر اصفهان در آستانه میلاد پیامبر اعظم(ص)

وی اظهار کرد: همزمان با این فضاسازی شهری، ویژه‌برنامه‌ای نیز توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در پل تاریخی خواجو برگزار می‌شود که عنوان «امت ماه» برای آن برگزیده شده است و این برنامه با حضور هنرمندان برجسته کشوری، هر شب میزبان هزاران شهروند اصفهانی خواهد بود.

عضو ستاد آذین‌بندی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیوند میان تبلیغات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی در میدان خواجو یک رشته اتصال میان اطلاع‌رسانی و فضاسازی شهری ایجاد کرده است.

«امت ماه» محور فضاسازی شهر اصفهان در آستانه میلاد پیامبر اعظم(ص)

مردانی یادآور شد: اجرای این طرح توسط اداره تبلیغات شهرداری اصفهان و با سیاست‌گذاری ستاد آذین‌بندی صورت گرفته که متشکل از نمایندگان اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، معاونت خدمات شهری، سازمان فرهنگی اجتماعی و دیگر بخش‌های مرتبط است.

کد خبر 901696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.