رضا خانهزاد یزدی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از رسالتهای معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قم شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح آنها است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ توانستیم ۲۱ درصد کاهش فوتیهای تصادفها را داشته باشیم، افزود: در چهار ماهه امسال نیز ۱۲ درصد کاهش را داشتهایم که نشان میدهد اقدامات انجام شده در جهت رفع نقاط حادثه خیز مؤثر بوده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۲ تاکنون سامانههای ثبت تخلف سرعت را از هفت مورد به ۶۲ مورد افزایش دادهایم، عنوان کرد: شهرداری قم توانسته است در زمینه کاهش نرخ فوتیهای تصادفات، رتبه نخست را در میان کلانشهرها به دست آورد.
خانه زاد یزدی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد فوتیها سال ۱۴۰۲ در محور بلوار الغدیر بوده است، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده اعم از نصب سرعتگاهها و دوربینهای ثبت تخلف سرعت توانستیم آمار ۱۷ فوتی در این بلوار را به صفر برسانیم.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ نیز بیشترین تعداد فوتیها برای عابران پیاده بوده است، تصریح کرد: در این راستا نیز ایمنسازی محورها به ویژه محورهای مجاور مدارس را در دستور کار قرار دادیم که در نتیجه آن طی چهار ماه نخست سال جاری ۴۱ درصد کاهش آمار فوتیهای عابرین پیاده را داشتهایم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه سال جاری ۱۶ مورد فوتی موتورسوار داشتهایم که روند افزایشی داشته است، اضافه کرد: در عرصه موتورسواران نیازمند نگاههای فرااستانی و ملی هستیم که باید برخوردهای خاصی در این زمینه صورت بگیرد.
خانه زاد یزدی با بیان اینکه ۹۸ درصد موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده نمیکنند، گفت: در این زمینه نیز با نگاه فرهنگی و آموزشی یک اتوبوس را تجهیز کردیم که رانندگان متخلف حدود یک ساعت در این اتوبوس راهنمایی میشوند.
وی با اشاره به اینکه بخش دیگر آموزش در مدارس استان انجام شد، ادامه داد: امسال آموزش مدرسهای را با قدرت بیشتری دنبال خواهیم کرد چراکه تعدادی از فوتیهای موتورسوار در سال گذشته دانش آموزان زیر ۱۸ سال بودند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم تاکید کرد: در مجموعه شهرداری قم تصمیم داریم از نقاط حادثهخیز خارج شده و مباحث ایمنسازی را به صورت محوری دنبال کنیم که شامل سلسله اقدامات نصب پلهای عابر پیاده، روشنایی مسیر، خط کشی و کوتاه کردن درختان میشود.



نظر شما