نبود تقویم اجرایی، چالش اصلی ملایر در مسیر جهانی شدن

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، هدف از جشنواره‌های ملایر را جلب گردشگر و رونق اقتصادی معرفی کرد و گفت: آغاز دیرهنگام برنامه‌ریزی‌ها و نبود یک تقویم اجرایی ثابت، از چالش‌های اصلی ما در رقابت با بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همدان با اشاره به آخرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درباره جشنواره‌های ملایر اظهار کرد: هر سال تلاش می‌کنیم که بیشتر در شهریور و بخشی هم در مهر، جشنواره مبل و منبت، انگور و به تازگی حتی موارد دیگری مثل شیره‌پزی، شوری‌جات، گردو، و حتی فرش را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری این جشنواره‌ها، نشان دادن توانمندی‌های اقتصادی شهرستان ملایر است، افزود: برای حرکت این در این مسیر لازم است که نقاط ضعف سال‌های قبل را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار رقابتی مبل در کشور و لزوم مطاقبت محصول با نیاز کاربر گفت: بازار مبل، یک بازار رقابتی است، هم رقیب داخلی داریم، مثل قم و هم رقبای خارجی از کشورهایی همچون فنلاند و حتی چین که به تازگی با طرح چوبی، مبل پلاستیکی هم تولید می‌کنند، بنابراین، در عرصه رقابت باید همیشه به روز باشیم؛ این مستلزم ارتباط قوی با بازاریابان توانمند است تا سلیقه مشتری را بشناسیم و نظرسنجی کنیم که آیا مشتری راضی است یا خیر، بدون شک انتظاری که از خودمان داریم، پیشرفت سال به سال است و فکر می‌کنیم تا اینجای کار خوب بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر می‌رسد چالش‌هایی در مسیر برگزاری و برنامه‌ریزی وجود دارد، ادامه داد: بله، اما انتظار داریم تقویم اجرایی زودتر شروع به کار کند، ما دومین جلسه را در هفته جاری برگزار کردیم، یعنی چیزی نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ روز مانده به برگزاری جشنواره که این فشار کار را در این موقعیت بالا می‌برد و ممکن است از خیلی از کارها غافل بشویم، بنابراین، دبیرخانه باید دائمی شود و یک تقویم از ابتدای سال برای شروع کار باید وجود داشته باشد.

کد خبر 898221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.