رویکرد دولت حمایت هدفمند از شرکت‌های توانمند است

رئیس سازمان مدیریت صنعتی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای برای توسعه صنعت کشور، گفت: سیاست‌گذاری‌های صنعتی کشور باید بستری برای معرفی برندهای موفق باشد، چراکه رویکرد دولت حمایت هدفمند از شرکت‌های توانمند است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، قاسم خرمی امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت کشور باید بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای، به فعالان حوزه صنعت و کسب‌وکار کشور ارتقا پیدا کند اظهار کرد: رویداد انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر کشور که هر ساله توسط این سازمان برگزار می‌شود، تصویری واقعی از وضعیت اقتصادی و کسب‌وکارهای ایران ارائه می‌دهد.

وی افزود: این انتخاب‌ها بازتابی غیرمستقیم از سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور هستند؛ چه در قالب حمایت‌های هدفمند از صنایع خاص، و چه در مواردی که بعضی صنایع با کم‌توجهی روبه‌رو شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی با تأکید بر نقش راهبردی سازمان در تدوین و تبیین استراتژی‌های صنعتی کشور عنوان کرد: شرکت‌ها با دسترسی به داشبوردهای عملکردی یکدیگر، می‌توانند شاخص‌های خود را با شرکت‌های برتر مقایسه کنند و در مسیر بهبود مستمر گام بردارند.

خرمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا درباره اینکه معرفی صد شرکت برتر در اقتصاد ایران چیست خاطرنشان کرد: همواره این پرسش مطرح بوده که پس از انتخاب شرکت‌های برتر، چه اتفاقی می‌افتد، سازمان مدیریت صنعتی در تلاش است تا این برندهای معتبر را به جامعه معرفی کند و زمینه بهره‌برداری از اعتبار آن‌ها برای توسعه کسب‌وکارشان فراهم شود.

وی ادامه داد: سیاست جدید دولت حمایت از شرکت‌های موفق و توانمند و نه تنها تشویق شرکت‌های ضعیف است، این شرکت‌ها با بهره‌گیری از مدیریت نوین، آموزش نیروی انسانی، به‌روزرسانی تجهیزات و استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی، به جایگاه برجسته‌ای دست پیدا کرده‌اند و باید در اولویت دریافت مشوق‌های دولتی قرار گیرند.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی از برنامه‌های سازمان برای مستندسازی تجربیات این شرکت‌ها خبر داد و گفت: در قالب تدوین کتاب‌ها و راه‌اندازی مرکز تاریخ شفاهی صنعت، قصد داریم الگوهای مدیریتی موفق را ثبت و در اختیار جامعه، به‌ویژه کسب‌وکارهای نوپا قرار دهیم.

خرمی افزود: این شرکت‌ها نقش پیشران در اقتصاد کشور دارند و توسعه برند ملی ایران نیز در گرو معرفی و حمایت از همین شرکت‌های موفق است.

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ اقتصادی بر نگاه جامعه به شرکت‌های بزرگ تصریح کرد: در سال‌های پیش از انقلاب، نگاه رسانه‌ای و فرهنگی کشور تحت تأثیر اندیشه‌های مارکسیستی، شرکت‌های بزرگ را وابسته تلقی می‌کرد، اما امروز، بخش خصوصی نیازمند احترام و حمایت واقعی است.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی عنوان کرد: ما در کشور کارآفرینان بزرگی داریم که با وجود چالش‌ها، نقش مؤثری در اقتصاد ملی ایفا کرده‌اند، اگر ایران در منطقه خاورمیانه جایگاهی دارد، بخش مهمی از آن مرهون ذهن خلاق و توانمندی کارآفرینان ایرانی است.

کد خبر 896116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.