به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در حوزه نوسازی مدارس و کودکان ایران زمین به سراغ موضوعاتی از جمله افتتاح پیشرفتهترین آزمایشگاه دانشگاه فرهنگیان کشور در پردیس شهید رجایی اصفهان، احداث زمین چمن مصنوعی در زواره به یاد شهید جنگ ۱۲ روزه، استقبال ۳ هزار بانوی فرهنگی اصفهان از پویش کتابخوانی «جاذبه حسینی»، برگزاری رویداد برنامهنویسی فرزیگما و اژیگما و تدوین آموزش هوش مصنوعی با رویکردی بومی در آران و بیدگل میرویم که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

افتتاح پیشرفتهترین آزمایشگاه دانشگاه فرهنگیان کشور در پردیس شهید رجایی اصفهان
اکبر پناهی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از افتتاح پیشرفتهترین آزمایشگاه دانشگاههای فرهنگیان کشور در پردیس شهید رجایی اصفهان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه در قالب سه طبقه شامل زیست، فیزیک و شیمی و مجهز به آخرین تجهیزات آموزشی نظیر واقعیت افزوده و آزمایشهای مجازی با هدف آشنایی دانشجو معلمان با شیوههای نوین آموزش به بهرهبرداری رسید.

ثبتنام بیش از ۹۰ درصد کلاس اولیها
اعظم هارونی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: براساس گزارش رسمی وزارتخانه تا بیستوچهارم تیر سال جاری حدود ۸۵.۹۴ درصد ثبتنام پایه اول ابتدایی در استان انجام شده بود که مطابق جدیدترین آمار، این رقم به بیش از ۹۰ درصد رسید.

برگزاری طرح «هدا» با شرکت ۵۰۰ نفر از دانشآموز
مرتضی شکری، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری طرح هدا با موضوع هویت بخشی به دختران ایران و با حضور ۵۰۰ نفر از دانشآموزان دختر پایه دهم در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان خبر داد.

احداث زمین چمن مصنوعی در زواره به یاد شهید جنگ ۱۲ روزه
علیرضا عابدی، معاون تربیتبدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز اجرای پروژه احداث زمین چمن مصنوعی به مساحت حدود ۸۰۰ مترمربع در هنرستان کشاورزی زواره با مشارکت فعال مدیریت مدرسه، اولیا و دانشآموزان در غالب طرح میدان همدلی، مزین به نام شهید زائری در جنگ ۱۲ روزه خبر داد و گفت: با توجه به نقشآفرینی خانواده معزز شهید در منطقه و همزمانی اجرای پروژه با جنگ اخیر ۱۲ روزه، مقرر شد این مجموعه ورزشی نامگذاری شود، چرا که معتقدیم چنین مباحث پیوند بین مدرسه، خانواده و فرهنگ ایثار را تقویت خواهد کرد.

استقبال ۳۰۰۰ بانوی فرهنگی اصفهان از پویش کتابخوانی «جاذبه حسینی»
کبری کافی موسوی، مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام برگزاری پویش کتابخوانی «جاذبه حسینی» ویژه بانوان فرهنگی، برگرفته از گزیده بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) درباره حضرت زینب سلاماللهعلیها و اربعین حسینی از مشارکت و استقبال بیش از ۳ هزار نفر از بانوان فرهنگی استان خبر داد.

مردم؛ رمز موفقیت نهضت توسعه عدالت آموزشی
اردشیر دهقانی، عضو ستاد ملی و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: نهضت توسعه عدالت آموزشی یکی از مهمترین پروژههایی است که در ۴۶ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران پایهگذاری شده است و تنها پروژهای است که قرار است مسائل آموزشی و پرورشی را در سه حوزه اساسی فضا، تجهیزات و کیفیت آموزشی مرتفع کند و نقش مردم باید به عنوان تصمیمگیر، برنامهریز و مجری پذیرفته شود تا این کلان پروژه به سرانجام برسد.

برگزاری رویداد برنامهنویسی فرزیگما و اژیگما با هدف توسعه تفکر الگوریتمی
حمیدرضا رحیمی، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری رویدادهای برنامهنویسی فرزیگما و اژیگما با همکاری جمعی از فارغالتحصیلان نخبه مدارس سمپاد و حضور دانشآموزان سمپادی و فراگیر استان و تجربهای هدفمند و انگیزشی برای دانشآموزان علاقهمند به حوزه فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: معتقدیم آینده آموزش فراتر از محفوظات درسی تعریف میشود و لازم است دانشآموزان با مهارتهای برنامهنویسی و هوش مصنوعی آشنا شوند.

توانمندسازی بیش از ۵۰۰ نو هنرآموز در قالب ۱۷ رشته تخصصی و فنی
احمدرضا انصاری، رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفهای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از توانمندسازی تخصصی بیش از ۵۰۰ نوهنرآموز در قالب ۱۷ رشته تخصصی و با محوریت آموزشهای تحلیلی، مفهومی و کاربردی از بیستویکم تیر تا دهم مرداد سال جاری در هنرستانهای استان خبر داد.

ورود به دنیای هوانوردی با افتتاح نخستین هنرستان هواپیمایی در اصفهان
محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از راهاندازی هنرستان در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما خبر داد و گفت: برای نخستین بار، هنرستانی با عنوان هنرستان تخصصی هوانوردی تأسیس شده که از مهر آینده وارد چرخه آموزشی خواهد شد.

تدوین آموزش هوش مصنوعی با رویکردی بومی در آران و بیدگل
مهدی شویدی، مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل، یادگیری هوش مصنوعی را نیاز امروز و آینده نظام تعلیم و تربیت دانست و از آموزش هوشمندسازی با نگاهی بومی، علمی و سه لایه بر پایه تعلیم معلمان و مدیران، دانشآموزان، و اولیا بر مبانی نظری، آموزش کاربردی ابزارهای نوین تدریس، آموزش طراحی محتوای هوشمند و ارزشیابی، بازخوردگیری و بازطراحی دورهها در شهرستان خبر داد.

