سیاوش محمودی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان از آغاز عملیات اجرایی خط یک قطار شهری اهواز پس از هفت سال وقفه خبر داد و اظهار کرد: با انتخاب پیمانکار جدید از قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء، عملیات اجرایی فاز یک و دو این پروژه به طول ۱۱.۵ کیلومتر از فرودگاه بینالمللی اهواز تا میدان دانشگاه چمران آغاز شده و نزدیک به یک ماه است که ماشینآلات و تجهیزات وارد کارگاه شدهاند.
وی با اشاره به بازدید از این پروژه افزود: پروژه قطار شهری اهواز که سالها به دلیل مشکلات قراردادی و ضعف عملکرد پیمانکار قبلی متوقف شده بود، اکنون با انتخاب مؤسسه رهاب وابسته به قرارگاه خاتمالانبیاء، جان دوباره گرفته و اجرای آن وارد فاز عملیاتی شده است.

رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز با تأکید بر اهمیت توسعه حملونقل ریلی درونشهری برای شهر اهواز تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهری، ترافیک سنگین و آلودگیهای زیستمحیطی، هیچ راهی بهجز توسعه حملونقل عمومی و مدرن مانند مترو برای نجات آینده تردد در شهر باقی نمانده است.
محمودی خاطرنشان کرد: قطار شهری نهتنها گرهگشای معضل ترافیک خواهد بود، بلکه به کاهش مصرف سوخت، کنترل آلایندگی هوا و کاهش فشار روی زیرساختهای شهری نیز کمک شایانی میکند، این پروژه همچنین در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی آثار مثبتی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: خط یک متروی اهواز در فاز اول از فرودگاه آغاز و با عبور از مناطق پرتردد شهری تا میدان دانشگاه ادامه مییابد که یکی از مهمترین مسیرهای رفتوآمد شهروندان را پوشش میدهد.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز تأکید کرد: شورای شهر اهواز با تمام ظرفیت پیگیر اجرای کامل این پروژه حیاتی خواهد بود و امیدواریم با استمرار حمایتهای دولت و شهرداری، خطوط دیگر نیز در آینده نزدیک وارد فاز اجرا شوند تا اهواز به جایگاهی شایسته در حوزه حملونقل عمومی برسد.



نظر شما