فناوری‌هایی که در یزد خاک می‌خورد/ گلایه و انتقاد از اجرا نشدن موقعیت یابی تماس شهروندان

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: شرکت‌های مخابرات و همراه اول در پیاده‌سازی سامانه موقعیت‌یابی در تماس‌های اضطراری همکاری نکردند.

مجید تجملیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به قابلیت‌های فنی موجود در زمینه موقعیت‌یابی مشترکین برای ارائه خدمات آسان و سریع به مردم اظهار کرد: با استفاده از فناوری‌های موجود، امکان شناسایی دقیق موقعیت تماس‌گیرندگان با شماره‌های اضطراری مانند آتش‌نشانی وجود دارد.

وی افزود: این فناوری وجود دارد که در تماس‌های ثابت بتوانیم بلافاصله کدپستی و آدرس دقیق تماس‌گیرنده را شناسایی کنیم و در تماس‌های تلفنی همراه نیز امکان موقعیت‌یابی تا شعاع ۵۰۰ متری وجود دارد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مشکلات ایجاد شده در برخی نقاط شهر از جمله خیابان امام جعفرصادق علیه السلام (میدان حج) و بلوار امام جعفرصادق علیه‌السلام (میدان مهدیه) تصریح کرد: پیاده‌سازی این سامانه می‌توانست از بروز بسیاری از مشکلات در این مناطق جلوگیری کند.

تجملیان با ابراز تأسف از عدم همراهی اپراتورهای ارتباطی گفت: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم مسئولان این شرکت‌ها را برای همکاری متقاعد کنیم. حتی آماده‌ام در یک مناظره عمومی با نماینده شرکت مخابرات حاضر شوم تا دلایل این عدم همکاری مشخص شود.

وی در پایان با اشاره به موانع موجود افزود: اگرچه از نظر فنی هیچ مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد برخی تصمیمات مدیریتی در وزارت ارتباطات مانع پیشرفت کار شده است.

به گزارش ایمنا، در پی بروز چالش‌هایی برای شهروندان در محدوده‌های خیابان و بلوار امام جعفرصادق علیه‌السلام در اعزام ماشین آتش نشانی که یکی در میدان حج و دیگر میدان مهدیه واقع است با تصمیم اعضای شورا مصوب شد نام خیابان امام جعفرصادق علیه‌السلام محدوده میدان حج به خیابان وعده صادق تغییر یابد تا به این نحوه بخش زیادی از مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 888594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.