«گردشگری رویداد» موتور محرک توسعه صنعت گردشگری است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: گردشگری رویداد می‌تواند به عنوان موتور محرک توسعه صنعت گردشگری عمل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا حبیبی امروز _ سه‌شنبه سی‌ویکم تیر_ در نشست میز گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: گردشگری رویداد می‌تواند به عنوان موتور محرک توسعه صنعت گردشگری عمل کند.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف، لازم است هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، مشارکت بخش خصوصی و بهره‌گیری از خلاقیت در تولید محتوای فرهنگی و هنری در اولویت قرار گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر فرصت مناسبی به واسطه تعطیلات پایان هفته (پنجشنبه و جمعه) برای جذب گردشگران جدید و افزایش اقامت آن‌ها در استان فراهم است.

حبیبی گفت: هدف این طرح آن است که با اجرای برنامه‌هایی متنوع، متناسب با سلیقه اقشار مختلف جامعه، ضمن ایجاد شور و نشاط اجتماعی، به رونق اقتصادی استان نیز کمک شود.

وی با اشاره به اجرای کنسرت‌های زنده توسط ارکستر ملی ایران به عنوان برنامه اصلی این طرح ادامه داد: این اجراها قرار است در محل‌هایی همچون باغ فدک و سایر فضاهای روباز، ۲ بار در ماه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه‌های مختلف در این طرح مشخص شده و به عنوان نمونه، شهرداری موظف است باغ فدک را برای اسکان عمومی تعطیل و گردشگران را به اقامتگاه‌های رسمی معرفی کند.

حبیبی گفت: درآمد حاصل از فروش بلیت کنسرت‌ها می‌تواند برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان هزینه شود.

وی افزود: در این طرح، تأمین سرویس‌های رفت و برگشت از نقاط مختلف شهر و شهرستان‌های اطراف توسط شهرداری اصفهان و شهرداری‌های همجوار انجام خواهد شد و مسؤولیت اجرای کنسرت‌ها نیز به یکی از شرکت‌های بزرگ و مجرب واگذار شده و تمامی مجوزهای لازم نیز اخذ می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: برای ایجاد جذابیت بیشتر، کلیه مراکز اقامتی سنتی، بوم‌گردی‌ها و هتل‌ها در این ایام با تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی به مسافران خدمات خواهند داد و پیشنهاد شده بخشی از هزینه بلیت کنسرت‌ها توسط اصناف برای کاهش هزینه گردشگران پرداخت شود.

حبیبی با بیان اینکه صدا و سیما، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و اداره کل میراث فرهنگی وظیفه تبلیغات این رویداد را برعهده دارند، افزود: اتحادیه صنایع دستی نیز با برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع دستی و ارائه تخفیف ۲۰ درصدی، در اجرای این برنامه مشارکت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای این برنامه در حداقل چهار نوبت در تابستان، از سه‌شنبه تا جمعه، شاهد افزایش ورود گردشگر و ارتقای میانگین ماندگاری آن‌ها در استان باشیم.

کد خبر 887114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.