به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، کبری انصاریان درباره برنامه جامع توانمندسازی معلمان، بر اجرای دقیق طرح «توانا» در سطح مناطق، اظهار کرد: در محور توسعه صلاحیتهای حرفهای، طراحی آموزشی و سناریوهای آموزشی، آموزش روشهای تدریس فعال همچون آموزش مبتنی بر بازی، حل مسئله، کار گروهی، درس پژوهی، اقدام پژوهی و خود توسعهای مورد تأکید است و اجرای طرح «حامی» برای حمایت از دانشآموزان نیازمند به تلاش بیشتر در این بخش گنجانده شده است.
وی با بیان ضرورت تحول در فضای کلاسها افزود: لازم است که از فضاهای آموزشی سنتی فاصله بگیریم و به سمت کلاسهایی با چینش جدید، محیطهای یادگیرنده عاطفی، اجتماعی و محیطهای فیزیکی نشاطآور حرکت کنیم؛ این بخش از طرح توانا، رکن دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.
رئیس اداره تکنولوژی آموزشی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای دوره ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: از امروز هر برنامهای که در قالب توانمندسازی برگزار میشود باید ذیل ۲۲ سرفصل طرح توانا به صورت رسمی انجام شود، نخستین گام نیز اخذ مصوبه شورای آموزش و پرورش درباره طرح و نگهداری مستندات آن است.
وی از مناطق خواست نسبت به تشکیل هسته مرکزی طرح توانا اقدام کنند و گفت: در سطح استان این هسته را با ترکیب مدرسان دانشگاه فرهنگیان و نیروهای متخصص ابتدایی شکل دادهایم و مناطق باید از ظرفیت نخبگان محلی استفاده کرده و تا نیمه اول مرداد، آموزش مدرسان را آغاز کنند تا این گروه بتوانند تا نیمه شهریور سال جاری، معلمان را بر اساس نیازسنجی آموزش دهند.
انصاریان از تشکیل اجتماعات یادگیری به عنوان یکی از اجزای مهم طرح توانا یاد کرد و افزود: این اجتماعات در دو بستر سامانههای شاد و LTMS باید برای ۱۰۰ درصد معلمان، مدیران و معاونان آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی شکل بگیرد، در حال حاضر در مدارس غیردولتی برخی مناطق تا شش درصد عقبماندگی داریم که باید تا پایان هفته جاری جبران شود.
وی با تأکید بر جنبه کیفی اجتماعات خاطرنشان کرد: مشارکت همکاران در سامانهها فقط با بارگذاری فایل کافی نیست، این مستندات باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد و نظرات همکاران نیز در سامانه ثبت شود.اجرای دقیق طرح توانا، گام بلندی در مسیر ارتقای کیفیت آموزش ابتدایی است که با همراهی تمام فرهنگیان به نتیجه خواهد رسید.




نظر شما