به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، حجتالاسلام سید حسین شاهرخی امروز _شنبه بیستوهشتم تیر_ در جلسه کمیته تسهیلگری و واسطهگری ازدواج که در سالن جلسات شهرداری خرمآباد برگزار شد، با تأکید بر واقعبینی در روبارویی با مشکلات ازدواج و فرزندآوری اظهار کرد: بدون رودربایستی باید بپذیریم که بخش عمده موانع ازدواج و فرزندآوری امروز، ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، گرچه مسائل فرهنگی و سبک زندگی نیز نقش دارند، مثل تجملگرایی یا کاهش میل به فرزند بیشتر اما نمیتوان اصل موضوع را پنهان کرد؛ امروز شرایط اقتصادی تعیینکنندهترین عامل است.
وی با اشاره به یکی از آسیبهای جدی افزود: ما شاهد این هستیم که حتی برخی از مدیران و مسئولان در سطوح مختلف مجرد هستند، در حالی که از نظر مالی دستکم توان نسبی برای ازدواج دارند، وقتی مسئول یک بخش هنوز ازدواج نکرده، چهطور میتوان از دیگران انتظار داشت که به این مسیر قدم بگذارند؟
رئیس سازمان تبلیغات خرمآباد با انتقاد از شکاف میان شعار و واقعیت، گفت: حتی خانوادهها این فرهنگ را پذیرفتهاند که دو فرزند کافی است و این باور بهصورت ناخودآگاه نهادینه شده است.
وی افزود: فرهنگسازی بیستسالهای که با شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر دنبال شد، اثرات عمیقی بر نسلها گذاشته، امروز اگر بخواهیم با شعار فرزند بیشتر، زندگی بهتر مسیر را برگردانیم، نیاز به تلاشی چند برابر و زمانبر خواهیم داشت؛ چون تخریب یک ساختمان آسان است، اما ساختن آن زمان و همت میطلبد.
شاهرخی خاطرنشان کرد: ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی کامل داریم تا با استفاده از ظرفیتهای هیئتهای مذهبی، مساجد، تشکلهای قرآنی و مجموعههای مردمنهاد، در زمینه تبلیغ، اطلاعرسانی و فرهنگسازی در حوزه ازدواج و فرزندآوری گام برداریم، اما باید به این واقعیت توجه کنیم که بدون رفع موانع اقتصادی، فقط با تبلیغات به نتیجه نخواهیم رسید
برگزاری نخستین جلسه کمیته اطلاعرسانی و تبلیغات قرارگاه جوانی جمعیت در خرمآباد
اسفندیار علیزاده، رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری خرم آباد نیز در این جلسه بر لزوم همافزایی ادارات مختلف در حوزه فضاسازی، تولید محتوا و اجرای برنامههای فرهنگی با موضوع جوانی جمعیت تأکید شد.
در این نشست، اسفندیار علیزاده با اشاره به حساسیتهای حوزه تبلیغات و فضاسازی محیطی، اظهار کرد: دستگاههای اجرایی عضو کمیته باید اهتمام ویژهای در جهت تولید محتوای اثربخش، برگزاری نمایشگاهها، جشنوارهها و طراحی فضاهای تبلیغی مناسب در سطح شهر داشته باشند تا پیامهای مرتبط با جوانی جمعیت بهدرستی به جامعه منتقل شود.
وی افزود: فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در این حوزه، علاوه بر اثرگذاری در سطح سازمانهای متولی، میتواند تأثیر مهمی در تغییر نگرش و افزایش انگیزه عمومی برای حمایت از سیاستهای جوانی جمعیت داشته باشد.




نظر شما