به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی به نقل از استانداری، علاءالدین رفیع زاده، در حاشیه بازدید از محل برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی ویژه فرمانداریها و بخشداریهای استان خراسان رضوی، ضمن قدردانی از میزبانی استان خراسان رضوی، به تشریح فرآیندهای جاری در حوزه جذب نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی کشور پرداخت و اظهار کرد: آزمون استخدامی سال جاری نخستین آزمون از دو مرحله پیشبینیشده در سال است که با مجوز جذب برای ۱۵ دستگاه اجرایی برگزار میشود.
وی با اشاره به سهم دستگاههای مختلف از این آزمون افزود: عمده مجوزهای صادرشده مربوط به وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است که سهم آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی بالغ بر ۴۵۰۰ نفر و وزارت بهداشت حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام شده است. سایر دستگاهها نیز دارای سهمهای کمتری هستند.
معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه بیان کرد: در سطح ملی، بیشترین جذب نیرو مربوط به دو وزارتخانه آموزش و پرورش در حدود ۲۹ هزار نفر و وزارت بهداشت در حدود ۲۷ هزار نفر است. با احتساب سایر دستگاهها و دانشگاههای وابسته، مجموع مجوزهای صادرشده در این آزمون به حدود ۱۰۰ هزار نفر میرسد.
رفیع زاده همچنین به تشریح اقدامات دولت در حوزه تحول اداری پرداخت و گفت: دولت چهاردهم دو سند کلیدی در این زمینه تصویب کرده که شامل «برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم» و «سند نقشه راه توسعه دولت هوشمند» است که در شش محور کلان شامل ساختار دولت، سرمایه انسانی، دولت هوشمند، سلامت اداری، بهرهوری و سایر حوزههای مرتبط تدوین و در حال اجراست.
وی همچنین از راهاندازی سامانه ملی نظارت مردمی «فواد ۱۲۸» نیز خبر داد و تاکید کرد: این سامانه با هدف دریافت و رسیدگی فوری به گزارشهای مردمی درباره عملکرد کارکنان دستگاههای اجرایی طراحی شده و در حال حاضر به صورت پایلوت در استانهای قزوین و البرز فعال است و در آینده نزدیک در استان خراسان رضوی و دیگر استانهای شرقی کشور نیز عملیاتی خواهد شد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، اظهار کرد: فلسفه وجودی نظام اداری، خدمترسانی شایسته و پاسخگو به مردم است و در این راستا با کارکنان و مدیرانی که عملکرد مثبت یا منفی دارند، بر اساس سازوکارهای تشویق و تنبیه قانونی برخورد میشود.
وی با بیان اینکه این سامانه با هدف پاسخگویی سریع و مؤثر به شکایات و گزارشهای مردمی از عملکرد کارکنان دستگاههای اجرایی طراحی شده، گفت: در صورتی که اربابرجوع در یک واحد اداری با رفتار نامناسب، تأخیر در ارائه خدمت یا عدم حضور کارمند در محل خدمت مواجه شود، میتواند با شماره ۱۲۸ تماس بگیرد. در همان لحظه، گزارش از سوی اپراتورها دریافت و به بازرسی دستگاه مربوطه ارجاع میشود.
رفیع زاده با تأکید بر رویکرد حلمسأله فوری در این سامانه افزود: میانگین زمان رسیدگی به شکایات ثبتشده در سامانه فواد در حال حاضر کمتر از سه ساعت است و هدف اصلی ما، رفع آنی مشکلات مردم و ارتقا رضایتمندی عمومی است.
وی همچنین به اجرای آزمایشی این سامانه در استان قزوین و البرز اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج مثبت بهدستآمده، اجرای سامانه فواد بهزودی در خراسان رضوی و استانهای خراسان شمالی و جنوبی آغاز خواهد شد.
معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به نظام تشویق و تنبیه تعریفشده در این سامانه اظهار داشت: در مدت اجرای پایلوت، ۲۵ کارمند به دلیل ارائه خدمت شایسته تقدیر شدند و در مقابل، دو مدیر عزل و ۴۱ نفر نیز تذکر کتبی دریافت کردند. این اقدامات با هدف صیانت از حقوق مردم و ارتقا کارآمدی نظام اداری انجام میگیرد.
در پایان این بازدید، معاون رئیسجمهور ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان، بر اهمیت جذب نیروهای شایسته، متعهد و متخصص در نظام اداری کشور تأکید کرد.


نظر شما