مصطفی نباتینژاد در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهمترین دستاورد شورای ششم شهر اصفهان اظهار کرد: شورای ششم تلاش کرد به ارزشهایی که تعریف کرده بود پایبند باشد؛ ارزشهایی که در برنامه ۱۴۱۰ آمده و در مسیر آنها قدم برداشته است، به قله نرسیدهایم و هنوز فاصله داریم.
وی افزود: هفت ارزش مسئولیتپذیری، تلاش جهادی، نیکنامی، فسادستیزی، هویت دینی و تاریخی و عدالتپذیری مد نظر ما بود که در بعضی توفیقاتی داشتیم و در بعضی خیر؛ تجلی ملموس آن در پروژههای ما است، بهعنوان مثال پیگیری ویژه شهرداری برای راهاندازی خط دو مترو که یک پروژه زیرساختی در راستای عدالتمحوری است، نقطه عطفی برای مناطق محروم است.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تاریخ منطقه ۱۴ به دو بخش قبل و بعد از آمدن مترو تقسیم میشود و نهتنها پیشران توسعه آن منطقه است، بلکه به کاهش آلودگی هوا کمک میکند و پیشران توسعه کل شهر است، در مجموع تمام پروژهها در راستای این ارزشها بوده است.
نباتینژاد با بیان اینکه پروژههای عمرانی دوره ششم مدیریت شهری اصفهان چندان به چشم نمیآید، گفت: رینگ و مترو مربوط به دوره پیش است، همه ما وارث میراث قبل هستیم؛ پروژه رینگ چهارم مصوبه ۲۰ سال قبل را دارد، پس باید بگوییم متعلق به ادوار مختلف است.
وی تصریح کرد: پروژههای رینگ و مترو به نسبت زمانی که داشتیم، سرعت بالایی دارد، پروژههای نرمافزاری از جمله جلوگیری از ورود موتورسیکلت به بازار کار کمی نیست و در افکارسنجی انجامشده در ذهن مردم از پروژه مترو بالاتر قرار داشت.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ثبات، پایداری و اداره بهینه شهر یا اتفاقات محیطی تحمیلشده، ارتباط غیرمستقیمی با مسیر طی شده دارد که پروژه را کند کرده است، ادامه داد: اگر بقا و ثبات را بهعنوان کلید موفقیت بدانید، شهر تحلیل نرفت و کهنه نشد، نگهداری شهر مهم است، اتوبوس شهر نسبت به قبل توسعه پیدا نکرد، اما فرایند نزولی را برگرداند و پروژه رینگ سوم نیز ارتقای ایمنی شهر را به همراه داشت.
نباتینژاد گفت: پروژه تنها پل زدن نیست، پل زدنها شهر را بهسمت خودرومحوری پیش میبرد نه انسانمحوری و این موضوع باید مورد توجه باشد.


نظر شما