به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسانرضوی، علیرضا قامتی پس از جلسه شورای هماهنگی ترافیک خراسانرضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین دستور کار این نشست بررسی نحوه عبور قطار شهری مشهد – گلبهار از تقاطع آزادراه مشهد – چناران در محدوده کیلومتر ۲ این مسیر بود.
وی با اشاره به بررسیهای فنی و کارشناسی انجام گرفته طی ماههای گذشته در این ارتباط افزود: موضوع عبور قطار شهری مشهد – گلبهار از آزادراه مشهد – چناران از مدتها قبل در دستور کار شورای هماهنگی ترافیک استان و کمیته فنی قرار داشته و سناریوهای مختلفی با نظر مشاور و کارشناسان امر مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسانرضوی گفت: در نهایت، جمعبندی کمیته فنی بر اجرای عبور قطار شهری به صورت سطحی در محدوده کیلومتر ۲ از مسیر آزادراه و در قالب یک تقاطع غیرهمسطح قرار گرفت.
قامتی با اشاره به سناریوهای بررسیشده در این جلسه اضافه کرد: پیشنهاداتی همچون احداث تونل یا انشعاب خط قطار شهری از مسیر دپوی مشهد برای اتصال به خط ۳ قطار شهری نیز مطرح شد.
به گفته وی، این واریانت در محدوده کیلومتر ۲.۵ آزادراه و با هدف انتقال بخشی از مسافران به دپوی غربی قطار شهری مشهد در نظر گرفته شده بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسانرضوی افزود: طی یک سال گذشته جلسات متعدد کارشناسی نیز با حضور مشاور پروژه، کارشناسان حوزه حملونقل و مدیرعامل شهر جدید گلبهار برگزار شد و در نهایت با اجماع نظرات تخصصی، گزینه عبور سطحی با اجرای تقاطع غیرهمسطح به عنوان بهترین راهکار انتخاب شد.


نظر شما