تربیت علمی و تقویت مسیر پرورش استعدادهای دانش‌آموزی در اولویت قرار گیرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان تحقق ساحت تربیت علمی و فناورانه را اولویت راهبردی مدارس خاص دانست و بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از نخبگان نوجوان و توسعه فرصت‌های برابر یادگیری برای ارتقای جایگاه علمی کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، ناصر علیفر امروز _یکشنبه بیست‌ودوم تیر_ در آئین تقدیر از دانش‌آموزان مدال‌آور خوزستان در المپیاد اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان مهم‌ترین سند بالادستی در مجموعه تعلیم و تربیت کشور تأکید فراوانی بر تحقق ساحت تربیت علمی و فناورانه دارد و مدارس خاص باید تحقق این ساحت را به عنوان یک اولویت راهبردی دنبال کند.

وی با اشاره به نقش نخبگان نوجوان در ارتقای جایگاه علمی کشور، درخشش این دانش‌آموزان را مایه غرور استان دانست و افزود: کسب مدال در رقابت‌های علمی سطح بالا، حاصل تلاش مستمر، برنامه‌ریزی صحیح، پشتیبانی خانواده‌ها و هدایت معلمان دلسوز است که ثمره آن امروز در عرصه ملی و جهانی نمایان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تبریک این موفقیت علمی به جامعه فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: حمایت از دانش‌آموزان مستعد و تقویت مسیر رشد و پرورش نخبگان از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش‌وپرورش خوزستان است و تمام ظرفیت‌های علمی و تربیتی را در این مسیر به کار خواهیم گرفت.

علیفر ضمن تقدیر از مدیران، معلمان و خانواده‌های این دانش‌آموزان، تاکید کرد: با توسعه عدالت آموزشی و گسترش فرصت‌های برابر یادگیری، شاهد موفقیت‌های بیشتر دانش‌آموزان خوزستانی در سطوح ملی و بین‌المللی باشیم.

به گزارش ایمنا، محمدحسین سیرکی، دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ۱ اهواز، موفق به کسب مدال برنز المپیاد بین‌المللی علوم وندا در کشور سنگاپور شده است. همچنین پارسا صفاریان، دانش‌آموز پایه نهم از همین دبیرستان، موفق به کسب مدال برنز یازدهمین دوره المپیاد هندسه ایران شده است.

کد خبر 884198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.