سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش سرعت عبوری اتوبوسها، متناظر با کاهش متوسط زمان سفر به میزان ۲ دقیقه برای هر دستگاه اتوبوس است؛ این کاهش تأخیر در ساعات اوج ترافیک برای مسافران محسوستر بوده و سطح رضایتمندی بیشتری را به همراه داشته است.
وی با اشاره به ابعاد اجرایی این طرح افزود: در بخشهای مختلف این خط ویژه، چهار یا پنج خط اتوبوس فعال هستند که این امر به معنای تردد حداقل ۵۶ دستگاه اتوبوس در دو جهت مسیر طی هر ساعت است. همچنین با توجه به فعالیت اتوبوسهای شرکت واحد از ۵ صبح تا ۹ شب و در مجموع ۱۶ ساعت فعالیت روزانه، روزانه ۹۰۰ تردد اتوبوس در این خط ویژه به ثبت میرسد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که این ۹۰۰ سرویس اتوبوس، دستکم ۱۸ هزار شهروند را در این مسیر جابجا میکنند و مجموع صرفهجویی زمانی ناشی از اجرای خط ویژه به ۳۶ هزار دقیقه (معادل ۶۰۰ ساعت) در روز میرسد.
ساکت اضافه کرد: «با لحاظ ۲۲ روز کاری در ماه، این اقدام از اتلاف بیش از ۱۳ هزار ساعت زمان شهروندان جلوگیری میکند که ارزش اقتصادی معادل حدود ۱.۴ میلیارد تومان در هر ماه برای جامعه شهری به دنبال دارد؛ دستاوردی که نشاندهنده اثربخشی زیرساختهای هوشمند حملونقل و توسعه خطوط ویژه در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.
وی تاکید کرد: معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تکیه بر دادهمحوری و سیاستهای بهبود بهرهوری ناوگان عمومی، اجرای طرحهای مشابه و توسعه خطوط ویژه را با هدف کاهش اتلاف وقت و ارتقای سطح خدمترسانی به شهروندان در دستور کار دارد.


نظر شما