اتصال خط یک به خط چهار مترو شیراز در سال ۱۴۰۵ افتتاح می‌شود

شهردار شیراز گفت: اتصال خط یک به خط چهار مترو جهت سهولت دسترسی به حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته و فاز اول آن تا چهارراه زند در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی امروز _پنجشنبه نوزدهم تیر_ در چهل و هشتمین مرحله طرح جهش عمرانی شیراز با اشاره به جنگ ۱۲ روزه اخیر، این دوره را نماد انسجام ملی دانست و اظهار کرد: وحدت کم‌نظیری در سطح کشور شکل گرفت؛ حتی افرادی که انتظار نمی‌رفت در داخل و خارج نقش وحدت‌آفرین ایفا کردند.

وی افزود: زمانی که سخن از خاک وطن، ایران و موجودیت‌هایی همچون رژیم صهیونیستی به میان می‌آید، مردم از هیچ‌گونه عقب‌نشینی استقبال نمی‌کنند. طرح آتش‌بس نیز نتیجه‌ی وفاق بی‌سابقه‌ای بود که در سطح ملی و بین‌المللی شکل گرفت.

شهردار شیراز با بیان اینکه فعالیت‌های شهرداری در طول این مدت متوقف نشده است، گفت: حتی در شرایط بحرانی، هیچ‌کدام از پروژه‌های شهری نیمه‌تعطیل نشدند و اجرای کامل آن‌ها ادامه یافت.

وی ضمن رونمایی از زیرگذر مولوی در جنوبی‌ترین نقطه شیراز، گفت: این پروژه با اتصال بلوار تخت جمشید شرقی و غربی، نقش مهمی در تسهیل تردد و ایجاد حلقه دورگرد شهری دارد.

شهردار شیراز با تأکید بر رویکرد عدالت‌محور شهرداری و شورای اسلامی شهر، گفت: در شیراز شهروند درجه یک و دو نداریم و همه ساکنان باید به یک اندازه از خدمات شهری برخوردار باشند. هر دو هفته یک‌بار مراسم افتتاح پروژه‌ای عمرانی برگزار خواهد شد.

اسدی اعلام کرد: اتصال خط یک به خط چهار مترو جهت سهولت دسترسی به حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته و فاز اول آن تا چهارراه زند در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد. با افتتاح پل شهیدان سرانجام، فاصله‌ی زمانی از کمربندی جنوبی تا حرم مطهر به حدود ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.

اسدی همچنین از افتتاح مجتمع خدمات اداری شهروند خبر داد و افزود: ساختمان این مجموعه که پیش‌تر به نام مرکز آموزشی شناخته می‌شد، پس از سال‌ها تعطیلی، اکنون به ناحیه ویژه باغات و کمیسیون‌های مرتبط اختصاص یافته است. ستاد آبادگری باغات قصرالدشت نیز از این پس فعالیت خود را در همین محل ادامه خواهد داد.

وی اظهار داشت: این ساختمان علاوه بر خدمات به باغداران، میزبان کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر واحدهای تصمیم‌گیری خواهد بود و نواقص آن به‌سرعت برطرف می‌شود.

شهردار شیراز درباره تأثیرات جنگ اخیر بر مراجعات مردمی به شهرداری، گفت: کاهش موقت در پرداخت‌های عوارض و استفاده از حمل‌ونقل عمومی محسوس بود، اما خدمات حمل‌ونقل شهری بدون اختلال ادامه یافت. در این مدت، ۳۸ درصد از مسافران اتوبوس و ۵۰ درصد از مسافران مترو کاهش یافتند، ولی هیچکدام از خدمات متوقف نشد.

اسدی ضمن اعلام موفقیت‌های مالی شهرداری، اظهار کرد: در زمان تحویل شهرداری، بدهی‌ها حدود ۸ هزار میلیارد تومان بود که با گردش مالی و تحقق درآمدی ۸۵ هزار میلیارد تومانی، این رقم تقریباً به صفر رسیده است. او بدهکاری را نشانه‌ی فعالیت و هزینه‌کرد می‌داند، نه ضعف.

شهردار شیراز سال ۱۴۰۴ را سالی ویژه برای این کلان‌شهر معرفی کرد و گفت: تفاوت شیراز در پایان این سال، مشهود و قابل لمس خواهد بود؛ نتیجه‌ی این تحول، نگاه الهی و تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای شهرداری است.

کد خبر 883428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۰
    1 0
    اسفالت کوچه های پائین شهر شیراز افتضاح هست چرا دروغ میگوید
  • گورکانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۰
    1 0
    سلام و خدا قوت به جناب آقای اسدی شهردار محترم و خستگی ناپذیر شیراز بنده به پاس این همه تلاش با همکاران محترمتان در کلان شهر شیراز را ارج می‌نهم انشاالله همچنان موفق و موید باشید
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۱
    1 0
    آقای شهردار بهتر نبود اول کاملا تکلیف خط دو را مشخص کنید بعد بروید سراغ خطهال بعدی مترو شیراز
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۱
    1 0
    کوچه ما رو بستن که خیابان بکشند جنگ شد دیگه هیچی ول کردن رفتن
  • پارسا IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۱
    0 0
    اوکی بدهکاری نشانه قدرت شده