پروژه راه‌آهن شهرکرد نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات چهارمحال‌وبختیاری است

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: پروژه راه‌آهن شهرکرد نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات چهارمحال‌وبختیاری است که با کاهش هزینه‌های حمل کالا و پشتیبانی صنعت و کشاورزی به توسعه متوازن و زنجیره ارزش کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی امروز _سه‌شنبه هفدهم تیر_ در جلسه شورای تأمین مسکن استان اظهار کرد: این استان دارای استعدادهای بی‌شمار گردشگری، صنعتی، انسانی، طبیعی و کشاورزی است اما مسیر بالفعل شدن این ظرفیت‌ها از دل توسعه زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل، ارتباطات و مسکن عبور می‌کند و هیچ منطقه‌ای بدون دسترسی امکان توسعه پایدار، جذب سرمایه، افزایش بهره‌وری و تثبیت جمعیت را ندارد.

وی افزود: راه‌ها، ریل‌ها، فرودگاه و مسکن چهار ستون پیشرفت چهارمحال‌وبختیاری هستند و استان ما در صورت برخورداری از شریان‌ها، راه‌ها و بزرگراه‌ها می‌تواند حلقه‌ای از زنجیره تأمین و دروازه جنوب به مرکز باشد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: محورهای مانند شهرکرد-بروجن-لردگان-ایذه و شهرکرد به شلمزار بخشی از کریدور بندر به بندر است که همچنان نیازمند تکمیل و ایمن‌سازی است.

مردانی عنوان کرد: توقف و کُندی در پروژه‌هایی چون باند دوم، کنارگذرها و تونل‌ها توسعه منطقه‌ای را کُند و جان مردم را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: پروژه راه‌آهن شهرکرد نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات چهارمحال‌وبختیاری است که با کاهش هزینه‌های حمل کالا و پشتیبانی صنعت و کشاورزی به توسعه متوازن و زنجیره ارزش کمک می‌کند.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: فرودگاه شهرکرد با توجه به ظرفیت فنی برای توسعه اما به دلیل نبود پروازهای منظم از چرخه فنی بهره‌برداری خارج شده است، اما می‌توان با تقویت ارتباط استان با مرکز ارتباطات و رفت و آمد سرمایه‌گذاران، نخبگان، مسئولان و بیماران را تسهیل کرد و با پشتیبانی لجستیکی پروازهای تهران، کیش، مشهد، نجف و عسلویه را در برنامه‌های کاری شرکت‌های هواپیمایی قرار داد.

مردانی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: در بعضی شهرها مشکلات زیربنایی همچون تأمین آب، برق و گاز و در شهرکرد مشکلات روبنایی مانند ایجاد مراکز فرهنگی، پارک، کلانتری و مدرسه داریم که نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی افزود: اگر گره چهارمحال‌وبختیاری در بخش زیرساخت‌ها باز شود این استان می‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد ملی ایفا کند.

کد خبر 882915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۷
    0 0
    هنوز تو‌کف مهم بودن این خط ریل راه آهن ماندیم! البته اگر به خوزستان و اهواز وصل شود راه میانبر است ولی در مورد مهمتر بودن آن نسبت به خط سریع السیر اصفهان قم تهران هنوز توجیه نشدیم.
  • حسین IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۹
    0 0
    پس کی میخواهید تونل را باز کنید خوب یکطرف را می‌بینید بعد طرف دیگر که مردم راحت رفت وآمد کنند