توسعه شمالی خط یک متروی اصفهان، حرکت در مسیر خدمات یکپارچه حمل‌ونقل

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: توسعه شمالی خط یک مترو به‌طول ۵.۵ کیلومتر، شامل اجرای ابنیه، روسازی و ریل‌گذاری از ایستگاه قدس تا دانشگاه صنعتی با رویکرد اتصال به خط شهر شاهین‌شهر در دستور کار قرار گرفته است.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه شمالی خط یک متروی اصفهان اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورای سازمان حمل‌ونقل ریلی به ریاست استاندار اصفهان و تأکید شهردار و شورای اسلامی شهر توسعه شمالی خط یک مترو به طول ۵.۵ کیلومتر، شامل اجرای ابنیه، روسازی و ریل‌گذاری از ایستگاه قدس تا دانشگاه صنعتی با رویکرد اتصال به خط شهر شاهین‌شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه مذاکرات و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های فعال در حوزه ساخت مسیرهای قطار شهری در حال انجام است که با انتخاب پیمانکار نهایی، این مسیر مهم عملیاتی خواهد شد، هدف از اجرای این پروژه، ایجاد یکپارچگی عملکردی و امکان اتصال ایمن میان شهر اصفهان، شاهین‌شهر و بهارستان از طریق خط یک است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به الزامات اجرایی طرح تصریح کرد: برآوردهای مالی لازم در حوزه تجهیزات ویژه، سیگنالینگ، مخابرات و تجهیزات خطوط در حال انجام است، در حوزه ابنیه مسیر، سناریوها و روند اجرای زیرگذرها، پل‌ها، روسازی و احداث ایستگاه‌ها پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی شده است تا این موارد در سال جاری با اثرگذاری ملموس به نتیجه برسد.

ساکت ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلیدی، حرکت مرحله‌ای و ایستگاه به ایستگاه توسعه خط یک است که با هدایت و پیگیری مؤثر مدیرعامل سازمان قطار شهری و حضور مؤثر و حمایتی هیئت مدیره، با انرژی مضاعف در حال پیگیری است و بهبود قابل توجهی را در زیرساخت حمل‌ونقل ریلی شهر نوید می‌دهد.

وی تأکید کرد: تمام رویکردهای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان مبتنی بر توسعه متوازن بسترهای ترافیکی، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل پاک، پاسخگویی به نیازهای سفر شهری و فراهم‌سازی زمینه‌های جابه‌جایی ایمن، سریع و پایدار برای شهروندان است که امیدواریم با تداوم مطالعات علمی و اجرای پروژه‌های هدفمند، بتوانیم گام‌های بلندی در راستای ارتقای کیفیت زندگی و توسعه پایدار شهر اصفهان برداریم.

کد خبر 881922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۴
    9 0
    شما فقط شعار نده چند ساله بودجه ملت خوابوندی و سرمایه داره از بین نمیره فقط نمادین گفتی مترو بهارستان و کلی هزینه ولی هیچ کار گروهی فعال نیست و خوابی خوابه شهردار هم هر چند روز یکبار یه خبر ما فعالین ووووو
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۴
    4 0
    چندین سال قبل قرار بود توسعه بدن و الان هم مطمئنا این اتفاق نمیفته تا سالهای آینده، چون اصلا سود شهرداری در عدم توسعه هست ناوگان حمل و نقلی که همه از دانشگاه صنعتی و شهرک های اطراف تا مترو میبرن و خیلی افراد هر روز رفت و برگشت استفاده میکنن و... همه تعطیل میشن اونوقت دیگه نیاز نیست یه نفر دو بار کارت اتوبوس بزنه فقط یکبار تو مترو کارت میزنه که این مسلما به ضرر شهرداریه به علاوه هزینه های زیاد توسعه در کنار کم شدن درآمد ‌کار را گره زده؛ متاسفانه شهرداری فقط به فکر جیب خودشه نه راحتی مردم وگرنه چندتا ایستگاه مترو ساختش چقدر زمان میخواد که الان حداقل ۱۰ساله دارن وعده اش رو میدن حتی قبل اینکه نقشه خط۲ رو بریزن میخواستن این خط رو توسعه بدن ولی کو به فکر مردم بودن...
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۴
    2 1
    مترو بهارستان چه موقع راه‌اندازی میشه
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۴
    2 1
    متشکر از زحماتتون اما ای کاش سریعتر کار انجام می‌شد و بقیه خیابان‌های اصفهان را هم مترو میزدید ممنونم
  • شهرام IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۵
    3 0
    همین حالا خط یک مترو اصفهان پرازدحام است وظرفیت بارگذاری ندارد،چگونه می تواند بااتصال چندشهر دیگر جابجایی مسافر را انجام دهد،مگر اینکه از نو زیر ساخت قطارهای دوطبقه یا با طول بلندترایجاد گردد
  • منصوره AT ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۵
    5 0
    لطفا بگویید چرا مترو بهارستان اصفهان راه نمی‌افته ممنون از پاسخ گویی و پیگیری تون
  • احمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۶
    1 0
    چرا مترو از پایانه کاوه تا شهرک میلاد نیست چرا اجرا نشده است ساکنین خ غرضی و شهرک میلاد جهت استفاده از مترو باید خود را به مترو کاوه برسانند