به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جبارعلی ذاکری ظهر امروز _چهارشنبه یازدهم تیر_ در دیدار با محمد نوذری استاندار قزوین اظهار کرد: ساختار مدیریت ایستگاههای راهآهن در دولت چهاردهم دچار تغییراتی شد تا جایی که در ساختار جدید هر استان یک محور جدید خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم و درخور توجهی باید برای توسعه و تجهیز راهآهن قزوین صورت بگیرد تا از ظرفیت این ایستگاه برای جابهجایی مسافران و حمل بار به نحو مناسبی استفاده شود، افزود: در این رابطه بایستی از ظرفیت بخش خصوصی در حمل و نقل بار و مسافر استفاده شود.
مدیرعامل راهآهن تصریح کرد: با وجود سابقه بالای راهآهن در قزوین اما حمل و نقل جادهای این استان به خطوط ریلی غلبه پیدا کرده و متأسفانه مدیریت ریلی استان در گذشته موفق عمل نکرده که یکی از مهمترین دلایل آن نیز به سوخت ارزان برمیگردد.
ذاکری عنوان کرد: در سطح کلان نیز پیگیر بسیاری از موضوعات در حوزه حمل بار و کالاهای اساسی هستیم تا جایی که در موضوع نهادههای دامی با رویکرد جهاد کشاورزی و تکلیفی که به آنها واگذار شده است تا از بندر امام کالاهای خود را جابهجا کنند.
وی ادامه داد: مدیریت راه آهن کشور به عنوان یک ساختار فنی محسوب میشود و خطاهای گذشته نیز در حال اصلاح است. در عین حال نیز اطلاعات مورد نیاز برای نیازمندیهای راه آهن قزوین نیز بایستی صورت پذیرد، چرا که میزان باری که از خط راهآهن این استان عبور میکند، در حد صفر ثبت شده است.
مدیرعامل راهآهن با تأکید بر اینکه در توسعه ایستگاهی راهآهن قزوین پای کار هستیم، گفت: برای راهاندازی ایستگاه محمدیه با انجام هماهنگیهای لازم تلاش خواهیم کرد تا خدمات قابل قبولی از ایستگاه جدید به شهروندان ارائه شود.
ذاکری با بیان اینکه افزایش سرعت قطار به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در دستور کار راهآهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، اضافه کرد: قطارهای شهری در مسیر تهران، قزوین، زنجان، میانه تا تبریز به علت استقبال مردم فعالتر خواهند شد و به مرور نیز تعداد واگن قطارها را نیز افزایش خواهیم داد.
وی ادامه داد: یکی از علاقهمندان به بخش سرمایهگذاری در راه آهن برای راهاندازی خطوط ریلی تهران اعلام آمادگی کرده است و برای شهرهای دیگر نیز با انجام این اقدام میتوانیم کارهای عقبافتاده را پیش ببریم.
محمد نوذری، استاندار قزوین در دیدار با جبارعلی ذاکری مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران بر تسریع طرحهای ریلی استان و تشکیل ادارهکل راهآهن قزوین تأکید و اظهار کرد: شکیل ادارهکل راهآهن مهمترین مطالبه مردم و مقدمه توسعه عادلانه شبکه حملونقل در منطقه است.
وی قزوین را یکی از کانونهای راهبردی حملونقل کشور دانست و اضافه کرد: ساختار فعلی پاسخگوی ظرفیتهای استان نیست؛ تشکیل ادارهکل راهآهن قزوین باید بهصورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا زمینه اجرای برنامههای مدون و افزایش سهم حمل بار و مسافر فراهم شود.
استاندار قزوین با اشاره به رشد روزافزون ترددهای دانشجویی و صنعتی در محور قزوین-تهران تاکید کرد: تقویت قطارهای حومهای بهویژه در مسیرهای پرتردد میتواند نقش چشمگیری در کاهش ترافیک جادهای و ارتقای رفاه شهروندان داشته باشد.
نوذری از نهاییشدن طرح دوخطهشدن مسیر ریلی قزوین-زنجان خبر داد و گفت: این پروژه تصویب شده است و باید بدون وقفه وارد مرحله اجرا شود.
وی راهاندازی ایستگاه راهآهن شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان را با توجه به جمعیت بالای این منطقه (بیش از ۲۰۰ هزار نفر) یکی از مطالبات جدی مردم دانست و تصریح کرد: مکاتبات لازم انجام شده و شهرداری محمدیه نیز برای سرمایهگذاری اعلام آمادگی کرده است.




نظر شما