تداوم خدمات تامین اجتماعی خوزستان طی روزهای اخیر

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: با وجود محدودیت‌ها و مشکلات ایجاد شده در روزهای اخیر، خدمات درمانی و بیمه‌ای به بیمه‌شدگان طبق روال ادامه پیدا کرد و مستمری‌ها نیز زودتر از موعد مقرر پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عبدالرضا روشنی امروز _یکشنبه هشتم تیرماه_ با حضور در قرارگاه رسانه‌ای سپهبد شهید غلامعلی رشید در جمع رسانه‌ها با تسلیت شهادت جمعی از سرداران و دانشمندان کشور در حملات اخیر، اظهار کرد: اگرچه ۱۲ روز گذشته از تلخ‌ترین و پرتنش‌ترین روزهای مردم ایران بود، اما این حوادث برکات بزرگی نیز داشت و چهره واقعی دشمنان ملت ایران را به دنیا نشان داد.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی استان با جمعیت سه میلیون و ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش، بزرگترین نهاد بیمه‌ای و یکی از اصلی‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات درمانی و مستمری در خوزستان است. این سازمان در قالب ۳۶ شعبه و ۱۸ کارگزاری حتی در این روزهای بحرانی بدون تعطیلی فعال بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خوزستان خاطرنشان کرد: ماهانه حدود پنج‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مستمری به بیش از ۵۵۸ هزار مستمری‌بگیر و خانواده‌های آن‌ها پرداخت می‌شود که این پرداخت‌ها به طور کامل از محل منابع داخلی صندوق و بدون اتکا به بودجه عمومی کشور انجام می‌گیرد.

روشنی با تقدیر ویژه از کارفرمایان استان تصریح کرد: بالغ بر ۸۰ درصد وصول حق بیمه‌ها در هفته پایانی هر ماه صورت می‌گیرد. در شرایطی که بسیاری از کارفرمایان می‌توانستند به دلیل نگرانی‌های نقدینگی، پرداخت‌های خود را به تعویق بیندازند، با درک شرایط و احساس مسئولیت اجتماعی، این مبالغ را پرداخت کردند؛ برخی کارفرمایان بزرگ مانند شرکت‌هایی که تا ۳۶ میلیارد تومان حق بیمه داشتند، بدون تأخیر تعهدات خود را ایفا کردند.

وی تأکید کرد: در حوزه فناوری اطلاعات، پدافند غیرعامل و تمهیدات امنیت سایبری به‌طور ویژه دنبال شد. نسخه‌های پشتیبان اطلاعات به‌صورت مستمر ذخیره شد و هماهنگی کامل با مخابرات استان به عمل آمد تا هیچ‌گونه خللی در خدمات الکترونیکی ایجاد نشود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خوزستان به دلیل این تدابیر، هیچیک از خدمات سازمان در پرداخت مستمری، صدور احکام، رسیدگی به پرونده‌ها یا سایر خدمات درمانی دچار وقفه نشد و حتی پرداخت مستمری این ماه زودتر از موعد آغاز شد تا آرامش بیشتری برای خانواده‌های تحت پوشش فراهم شود.

روشنی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ تأمین اجتماعی، مهلت ارسال لیست حق بیمه اردیبهشت‌ماه کارفرمایان که طبق قانون تا پایان خرداد بود، به‌صورت استثنایی تا هفتم تیرماه تمدید شد تا کارفرمایانی که در بانک‌های دچار اختلال مانند سپه و پاسارگاد حساب داشتند، فرصت کافی برای انجام تکالیف قانونی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بیمه بیکاری گفت: قانون بیمه بیکاری حوادث غیرمترقبه را پیش‌بینی کرده و کارگاه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند می‌توانند درخواست بدهند تا پس از بررسی، حمایت لازم اعمال شود. تاکنون گزارشی از تخریب گسترده کارگاه‌ها در استان دریافت نشده است، اما در صورت اعلام سازمان آمادگی دارد بلافاصله ورود کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: سامانه ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی در این ایام به‌طور مستمر فعال بود و از ابتدای سال تاکنون ۴۵۶۱ تماس پاسخ داده است و در طول ۱۲ روز بحران اخیر تنها ۵۵ تماس ثبت شد که نشان می‌دهد خدمات‌رسانی به‌صورت عادی ادامه داشته است.

روشنی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی خوزستان در حوزه امنیت اطلاعات رتبه سوم کشور را کسب کرده و هم‌اکنون سطح بالایی از پایداری خدمات الکترونیک را حفظ کرده است.

وی تأکید کرد: این شرایط ما را بیش از پیش به اهمیت توسعه خدمات غیرحضوری و تقویت زیرساخت‌های دولت الکترونیک آگاه کرد تا حتی اگر خدای‌نکرده ساختمانی مورد حمله قرار گیرد، ارائه خدمت متوقف نشود.

کد خبر 880346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.