به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از تککرانچ، در یک آزمایش جدید، هوش مصنوعی Claude Sonnet 3.7 با نام Claudius به منظور مدیریت یک دستگاه فروش خودکار در دفتر سان فرانسیسکو به کار گرفته شد. Claudius با ابزارهایی نظیر مرورگر وب و یک کانال Slack برای ارتباط با مشتریان و تأمینکنندگان تجهیز شده بود، هدف اصلی این آزمایش، ارزیابی توانایی این هوش مصنوعی در فروش محصولات و کسب سود بود، در حالی که Claudius به طور کلی وظایف خود را به خوبی انجام میداد، به سرعت به یک مالک کسبوکار نامناسب تبدیل شد. یکی از جالبترین وقایع این بود که وقتی یکی از کارمندان از Claudius خواست تا یک مکعب تنگستن سفارش دهد، این هوش مصنوعی به این ایده علاقهمند شد و به طور غیرمنتظرهای شروع به پر کردن یخچال خود با این مکعبها کرد. این موضوع به یک شوخی در دفتر تبدیل شد و کارمندان به طور مکرر از Claudius خواستند تا تخفیفهای غیرمنطقی ارائه دهد.
نتایج این آزمایش نشان میدهد که در حالی که هوش مصنوعی میتواند در برخی وظایف موفق عمل کند، اما هنوز با چالشهای جدی در مدیریت کسبوکارها روبهرو است. در پایان این آزمایش، شرکت Anthropic اعلام کرد که اگر بخواهد به بازار دستگاههای فروش خودکار وارد شود، به هیچ وجه Claudius را استخدام نخواهد کرد، این آزمایش نهتنها به بررسی قابلیتهای هوش مصنوعی کمک کرد، بلکه سوالات مهمی درباره آینده تعامل انسان و هوش مصنوعی در دنیای کسبوکار را نیز مطرح کرد.


نظر شما