مسعود حیدری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برگزاری رویدادهای بینالمللی میتواند تأثیرات چشمگیری بر رونق اقتصادی شهرها داشته باشد؛ این رویدادها به عنوان یکی از راهکارهای توسعه پایدار شهری شناخته میشود و در زمینههای مختلف هم میتواند نقش آفرینی کند.
وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای بینالمللی میتواند به عنوان یک الگوی توسعه اقتصادی شهری عمل کند، اما موفقیت در این زمینه به برنامهریزی دقیق، مدیریت خوب و مشارکت عمومی بستگی دارد، افزود: شهرهایی که بتوانند این رویدادها را با هدف ایجاد توسعه پایدار برگزار کنند، میتوانند از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهرههای زیادی ببرند.
مدیرعامل سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان رویدادهای بینالمللی را موتور محرک اقتصاد و گردشگری این کلانشهر دانست و خاطرنشان کرد: اصفهان بهدلیل موقعیت جغرافیایی، زیرساختهای مناسب، ظرفیت گردشگری، فرهنگی و صنعتی، میتواند یکی از بهترین شهرهای ایران برای برگزاری رویدادهای بینالمللی باشد.
حیدری گفت: اصفهان با داشتن موقعیت استراتژیک، میراث فرهنگی و تاریخی برجسته، زیرساختهای مناسب و نیروی انسانی متخصص، ظرفیت لازم برای برگزاری رویدادهای بینالمللی موفق و مؤثر را دارد و این امر میتواند به تشکیل اکوسیستم خلاق و نوآوری در اصفهان کمک کند.
وی با بیان اینکه اصفهان بهتازگی عنوان «پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی در سال ۲۰۲۵» را از آنِ خود کرده است که نشاندهنده جایگاه ویژه این شهر در میان مقاصد گردشگری قاره کهن است، تاکید کرد: این رویدادها با برنامهریزی دقیق و هماهنگی بین بخشهای دولتی و خصوصی (شهرداری، استانداری، سازمان میراث فرهنگی، دانشگاهها و بخش خصوصی) میتواند به موتوری قدرتمند برای رونق اقتصادی، گردشگری و فرهنگی استان تبدیل شوند.
مدیرعامل سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان گفت: از اهداف اصلی برگزاری چنین رویدادهایی میتوان به افزایش درآمدهای محلی و منطقهای، بهبود زیرساختها و خدمات شهری، تقویت بخش فرهنگی و صنایع خلاقانه، همچنین افزایش معیارهای زندگی و رفاه عمومی اشاره کرد.
حیدری با اشاره به تصویرسازی (تبلیغ شهر) و تقویت شهرت جهانی اظهار کرد: اصفهان بهعنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران، با برگزاری رویدادهای بینالمللی کانون توجه قرار میگیرد و حضور رسانههای بینالمللی و شبکههای اجتماعی در این رویدادها به تبلیغ تصویر مثبت از شهر اصفهان کمک میکند که این امر میتواند در بلندمدت منجر به افزایش تعداد گردشگران خارجی و همچنین جذب سرمایهگذاری خارجی در بخشهای گردشگری و دیگر حوزهها شود.
وی با بیان اینکه حضور رسانهها و گردشگران در رویدادها، شهر را به عنوان مقصدی جذاب برای سرمایهگذاری و گردشگری معرفی میکند، تصریح کرد: جذب سرمایه خارجی؛ شهرها میتوانند بهدنبال موفقیت در برگزاری رویدادها، سرمایهگذاران خارجی را به خود جذب کنند و جذب گردشگر نخستین دستاورد برگزاری این رویدادها است.
مدیرعامل سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: حضور گردشگران خارجی و داخلی در شهر منجر به ایجاد فرصتهای شغلی مستقیم و غیرمستقیم و افزایش مراجعه به هتلها، رستورانها، اماکن گردشگری و استفاده از وسایل نقلیه خرید صنایع دستی میشود.
حیدری با اشاره به بهبود زیرساختها و خدمات شهری و اهمیت تکمیل و توسعه پروژههای عمرانی و بهبود خدمات عمومی گفت: دولتها و شهرداریها اغلب قبل از رویدادهای بزرگ، سرمایهگذاری در زیرساختها (مانند فرودگاه، جاده، خطوط حملونقل عمومی) را انجام میدهند.
وی با تاکید بر تقویت بخش فرهنگی و صنایع خلاقانه و ارائه هویت فرهنگی شهر اظهار داشت: این رویدادها فرصتی برای معرفی فرهنگ، هنر و سنتهای محلی به دنیا فراهم میکند، همچنین هنرمندان، طراحان، برنامهنویسان و استارتاپها میتوانند از این فرصت برای ارتقای کسبوکارهای خود استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت افزایش معیارهای زندگی و رفاه عمومی و احساس مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: در این رویدادها شهروندان بیشتر درگیر توسعه شهر میشوند و بهبود تصویر ذهنی شهر، افزایش افتخار و عشق به شهر در بین شهروندان را بهدنبال دارد.


نظر شما